  • Data: 2008-02-22 09:10:52
    Temat: Re: Zwrot VAT dla turysty na granicy
    Od: f...@s...poczta.onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl> wrote:
    > Dnia Fri, 22 Feb 2008 08:07:52 +0000, franekkimono napisał(a):

    > Nie ma takiej metody. Kto niby miałby ci na granicy zwracać? Tax free to
    > w Unii Europejskiej metoda jedyna. Zwrotu dokonuje sklep, który ci
    > sprzedał sam albo za pomocą tej właśnie organizacji. W Polsce taka

    No wlasnie, sam!!! Dawno temu jezdzilem z Polski
    do Niemiec. Wowczas tez bylo tax-free, ktore bralo sobie polowe
    tytulem nie wiem czego. Zamiast tax-free bralo sie wtedy zielona fakture
    w sklepie, stemplowalo na granicy i dalej byly dwie opcje:

    1. Wysylalo sie do sklepu, a sklep wysylal pieniadze na konto, oczywiscie
    na koszt nabywcy

    2. W ciagu 6 miesiecy mozna bylo przyjsc do sklepu, pokazac paszport,
    oddac fakture i wziac kase - cala.

    I wlasnie nie wiem co mozna wziac teraz w Polsce zamiast tej niemieckiej zielonej
    faktury i jak potem w sklepie mozna odebrac kase. Obilo mi sie o uszy ze
    jakos oddaja na granicy i zastanawiam sie jak i dlaczego. Tax-free to mozna u siebie
    w domu rownie dobrze odebrac, bo jest w kazdym cywilizowanym kraju, nie potrzeba
    na lotnisku. Problem jednak w tym, ze samo tax-free jest wewnetrznie do kitu.

    F.