  • Data: 2008-02-22 09:21:56
    Temat: Re: Zwrot VAT dla turysty na granicy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 22 Feb 2008 09:10:52 +0000, franekkimono napisał(a):

    > No wlasnie, sam!!! Dawno temu jezdzilem z Polski
    > do Niemiec. Wowczas tez bylo tax-free, ktore bralo sobie polowe
    > tytulem nie wiem czego. Zamiast tax-free bralo sie wtedy zielona fakture
    > w sklepie, stemplowalo na granicy i dalej byly dwie opcje:
    >
    > 1. Wysylalo sie do sklepu, a sklep wysylal pieniadze na konto, oczywiscie
    > na koszt nabywcy
    >
    > 2. W ciagu 6 miesiecy mozna bylo przyjsc do sklepu, pokazac paszport,
    > oddac fakture i wziac kase - cala.

    To jest właśnie opis tax free. Sklep ma wybór: albo zwraca sam, albo przez
    te organizację. Od czasu wejścia do Unii większość sklepów w Polsce
    korzysta z pośrednictwa tej organizacji, bo chętnych na zwroty jest teraz
    niewielu. W każdym sklepie tax free przed zakupem wyjaśnią ci czy zwracają
    sami, czy mają umowę.

    > I wlasnie nie wiem co mozna wziac teraz w Polsce zamiast tej niemieckiej zielonej
    > faktury i jak potem w sklepie mozna odebrac kase.

    Przeczytaj te dwie strony, które ci podałem - tam jest wszystko

    > Obilo mi sie o uszy ze
    > jakos oddaja na granicy i zastanawiam sie jak i dlaczego.

    Więc się po prostu przesłyszałeś. Nie ma dla innej metody niż tax free.
    Oczywiście pomijając profesjonalny eksport prowadzony przez firmy.

    A jeśli chodzi o zakupy w Niemczech wygląda to dokładnie tak samo jak
    dawniej. Tylko zamiast podbijać na granicy niemiecko-polskiej podbijasz
    przy wyjeździe z terenu Unii.