    From: "Agata" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwrot podatku Vat - pytanko
    Date: Fri, 2 May 2003 15:50:35 +0200

    Użytkownik "Neno" <n...@m...org> napisał w wiadomości
    news:b8qv5r$83p$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Wiem ,ze jest/byl podzial na firmy , ktore moga sie ubiegac o zwrot
    > nadpalconego podatku VAT a inne moga tylko ta nadplate przenosic na inne
    > miesiace .
    > Ja do tej pory ( producent wyrobow ze stawka 7% ) prosilem o zwrot na
    konto
    > , +/- 9 razy rocznie , i jakos do tej pory zadnej kontroli nie bylo :))
    > Teraz w firmie pojawila sie sprzedaz ze stawka 22% ( handel ) - produkcja
    > nadal tylko ze stawka 7% . Czy nadal moge rzadac zwrotu na konto czy sa
    > jakies przepisy uniemozliwiajace mi taka czynnosc .... ??
> [...]
    Sprzedaż ze stawką vat poniżej 22 % mnożysz razy 22% i to do tej kwoty
    możesz uzyskać zwrot. Jeśli jest ona wyższa niż wyliczony w deklaracji zwrot
    to oczywiście dostaniesz całość, jeśli niższa to tylko do tej kwoty.

    4. W przypadku gdy kwota nadwyżki podatku naliczonego u podatnika
    dokonującego sprzedaży towarów opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka
    określona w art. 18 ust. 1 przekracza kwotę wynoszącą 22 proc. całości
    obrotu opodatkowanego stawkami niższymi, zwrotowi na rachunek bankowy
    podlega nadwyżka do wysokości tej kwoty. Pozostała część nadwyżki podlega
    rozliczeniu w trybie określonym w ust. 1.

    (nie dotyczy to środków trwałych)
    Agata