  • 1. Data: 2003-05-01 11:01:42
    Temat: Zwrot podatku Vat - pytanko
    Od: "Neno" <n...@m...org>

    Wiem ,ze jest/byl podzial na firmy , ktore moga sie ubiegac o zwrot
    nadpalconego podatku VAT a inne moga tylko ta nadplate przenosic na inne
    miesiace .
    Ja do tej pory ( producent wyrobow ze stawka 7% ) prosilem o zwrot na konto
    , +/- 9 razy rocznie , i jakos do tej pory zadnej kontroli nie bylo :))
    Teraz w firmie pojawila sie sprzedaz ze stawka 22% ( handel ) - produkcja
    nadal tylko ze stawka 7% . Czy nadal moge rzadac zwrotu na konto czy sa
    jakies przepisy uniemozliwiajace mi taka czynnosc .... ??
    Dodam tylko ,ze te sprzedane towary ze stawka 22% stanowia tylko 0,5-1%
    ogolnej sprzedazy .
    Pozdrawiam
    Ernest J.

  • 2. Data: 2003-05-02 13:50:35
    Temat: Re: Zwrot podatku Vat - pytanko
    Od: "Agata" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Neno" <n...@m...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakies przepisy uniemozliwiajace mi taka czynnosc .... ??
    > Dodam tylko ,ze te sprzedane towary ze stawka 22% stanowia tylko 0,5-1%

    Sprzedaż ze stawką vat poniżej 22 % mnożysz razy 22% i to do tej kwoty
    możesz uzyskać zwrot. Jeśli jest ona wyższa niż wyliczony w deklaracji zwrot
    to oczywiście dostaniesz całość, jeśli niższa to tylko do tej kwoty.

    4. W przypadku gdy kwota nadwyżki podatku naliczonego u podatnika
    dokonującego sprzedaży towarów opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka
    określona w art. 18 ust. 1 przekracza kwotę wynoszącą 22 proc. całości
    obrotu opodatkowanego stawkami niższymi, zwrotowi na rachunek bankowy
    podlega nadwyżka do wysokości tej kwoty. Pozostała część nadwyżki podlega
    rozliczeniu w trybie określonym w ust. 1.

    (nie dotyczy to środków trwałych)
    Agata