  • Data: 2018-07-23 10:31:19
    Temat: Re: Zwrot towaru a paragon
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-07-23 o 09:19, m pisze:

    > Ale nie jest problem ze zwrotem. Zwrotu dokonałem, kasę dostałem.
    >
    > Chcę jednak wiedzieć, czy sprzedawca jest o coś w plecy jeżeli mu nie
    > odeślę paragonu czy nie?

    Sprzedawca wydziwia.
    Dokumentacja księgowa ma (musi) odzwierciedlać rzeczywiste zdarzenia
    gospodarcze, a nie kręcenie papierkami. Podstawą zapisu/korekty w
    księgowości nie jest papierek, lecz zdarzenie gospodarcze.
    Towar do niego wrócił, kasę zwrócił. Towar przyjął ponownie na magazyn,
    zapewne jakoś to udokumentował, a i na zwrot kasy też ma jakiś dowód
    (chociażby potwierdzenie przelewu).
    Więc ma prawo skorygować zarówno przychód jak i podatek VAT, bo takie
    było rzeczywiście zdarzenie gospodarcze i może to zdarzenie wykazać bez
    zwróconego paragonu, na podstawie innych dokumentów.

    Przecież nie wyrzuci do śmieci zwróconego towaru, bo paragonu z powrotem
    nie dostał...

    Pozdrawiam
    Piotr