  • 1. Data: 2002-05-01 08:10:11
    Temat: Re: amort. przyspieszona samoch. ciezarowego
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik JF napisał:
    > Subaru posiadajace swiadectwo homologacji jako ciezarowy, ladownosc
    > 505 - chce zastosowac przyspieszona amortyzacje degresywna z
    > zastosowaniem wspolczynnika 2 "dla uzytkowania intensywnego". Czy
    > jest to dopuszczone? Czy moze ktos kwiestionowac ze samochod
    > przejezdza tylko np. 20 000 km w roku, wiec nie jest uzytkowany
    > intensywnie?
    Ajjajaj... albo przyspieszona, albo degresywna, zdecyduj się.

    Poza tym współczynnik podwyższenia amortyzacji dla środków trwałych
    używanych bardziej intensywnie w stosunku do warunków przeciętnych
    albo wymagających szczególnej sprawności technicznej wynosi nie 2 a
    1,4. (art. 22i ust.2 pkt. 2 ustawy o PDOF).
    Druga sprawa - oczywiście że jeżeli samochód przejeżdża 20 000km
    rocznie, to *nie* jest uzytkowany szczególnie intensynie. To niecałe
    60 km dziennie!
    Daruj, ale masz gwarantowaną wpadkę przy pierwszej kontroli.
    Jeżeli przeciętny producent samochodów zakłada że pomiędzy dwoma
    przeglądami gwarancyjnymi (czyli w odstępie mniej więcej roku)
    samochód przejedzie nie mniej niż 15 000 km, to o jakim intensywnym
    użytkowaniu może byc mowa przy 20 000km rocznie?
    To nawet nie jest przeciętna. To jest codzienna jazda po mieście i dwa
    razy w miesiącu jakaś dłuższa trasa. Trochę wiecej niż niedzielny
    kierowca, zdecydowanie mniej niz przeciętny przedstawiciel handlowy.
    A jak inaczej mozna udowodnić intensywne użytkowanie smochodu, jeżeli
    nie przejechanymi kilometrami?

    Wprawdzie ryzykowac własne pieniądze zawsze możesz, a nóż widelec nie
    będzie kontroli...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-05-07 19:14:57
    Od: "mm01" <m...@p...fm>

> [...]
    > kierowca, zdecydowanie mniej niz przeciętny przedstawiciel handlowy.
    > A jak inaczej mozna udowodnić intensywne użytkowanie smochodu, jeżeli

    a można udowodnić - a co jeżeli samochód będzie dostarczał np. towar do
    sklepów od dostawców znajdujących się w miejscowościach o bardzo złych
    drogach?; a co jeżeli samochód będzie zawsze załadowany na maxa?; a co
    jeżeli będzie jeździł w rejonach gdzie są bardzo duże korki, a na dodatek
    duże ograniczenia prędkości?; a na koniec wierz mi P. Maddy, że samochód
    który w zimie przejedzie 300 km dziennie na trasie po dobrej drodze, mniej
    się zużyje niż sam zapalny i gaszony kilknaści, a nawet kilkadzeisiąt razy
    dziennie (silnik i rozrusznik tak dostaje w kość, że aż przykro myśleć) - i
    to wszystko w/w może oznaczać intyensywne użytkowanie;

    mm01