  • 1. Data: 2005-12-20 11:46:32
    Temat: amortyzacja aportu - KUP
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Witam,
    Mam dwa pytanka :)

    1. czy amortyzacja środka trwałego wniesionego do sp. z o.o. przez wspólnika
    w formie aportu stanowi koszt uzyskania przychodu?
    2. jak zaktualizować wartość śr. trw.(nieruchomość), wniesionego jako aport,
    którego wartość wzrosła.

    Pozdrawiam
    AM

  • 2. Data: 2005-12-20 21:36:40
    Temat: Re: amortyzacja aportu - KUP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Dec 2005, AM wrote:

    > 1. czy amortyzacja środka trwałego wniesionego do sp. z o.o. przez wspólnika
    > w formie aportu stanowi koszt uzyskania przychodu?

    ...tak sobie gdybam.
    Dziwne by było, jakby sytuacja prawna dwu spółek:
    1. do której wspólnik wniósł ST za 50 000 zł
    2. do której wspólnik wniósł 50 000 zł i która za to kupiła ST
    ...była różna.
    Czyż nie ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-12-21 04:53:38
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > 1. do której wspólnik wniósł ST za 50 000 zł
    > 2. do której wspólnik wniósł 50 000 zł i która za to kupiła ST

    Taaa. Polski sejm potrafi:
    Spółka z o.o. A miała 50000 PLN kapitału w pieniądzu i kupiła za to od
    Kowalskiego niewyłączne prawo korzystania z wynalezionej przez niego
    technologii produkcji fiabździków.
    Jednocześnie Kowalski założył spółkę z o.o. B, do której wniósł powyższe
    prawo aportem, wyceniwszy je także na 50000 PLN.
    Uprzejmie proszę o wyjaśnienie jakie koszty w związku z posiadanymi WNiP
    mogą sobie księgować powyższe spółki.
    Hint: Art 16.1.64 UoPDoOP

    pzdr

    Tomek

    P.S. Ja wiem, że WNiP to nie ST, ale mimo wszystko...

    Szukasz pracy? Szukamy pracownikow: dziennikarzy, webmasterow,
    specjalisty ds. badan, promotion managera, administratorow baz danych,
    programistow Windows i wielu innych! >>> http://link.interia.pl/f18e6

  • 4. Data: 2005-12-21 09:31:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Dec 2005, Tomasz Staszewski wrote:

    > Taaa. Polski sejm potrafi:
    [...]
    > Hint: Art 16.1.64 UoPDoOP

    No cóż, ale akurat tu nie ma wątpliwości: jest przepis szczegółowy...

    > P.S. Ja wiem, że WNiP to nie ST, ale mimo wszystko...

    Przyznaję że źle sformułowałem sam zapis, powinno dodatkowo być
    "ST o którym wiemy iż warunkiem jest jedynie własność" - mam na
    myśli to że w zakresie prawa do amortyzacji między ST a WNiP
    jest drastyczna różnica.
    ST jest dość "wyjątkowym wyjątkiem" :) - nie dotyczy go zasada
    "nabycia w celu" (wystarczy "używanie w celu").
    Na tym bazowałem pisząc to co wyżej :)
    Przy DG OF też tak jest - nie da się zaliczyć w KUP rat
    amortyzacyjnych np. oprogramowania nabytego w celu osobistym
    (np. przed rozpoczęciem DG), w odróżnieniu od ST.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)