    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 23 May 2012 19:29:26 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: amortyzacja mieszkania w DG - opłaca się?

    On Wed, 23 May 2012, wrote:

    > Czy nie wydzielenie części mieszkania (i tym samym nie
    > naliczenie wyższego podatku dla DG) nie wyklucza czasem możliwości amortyzacji
    > powierzchni mieszkania przeznaczonego na DG?

    IMO wyklucza.
    Nie widać podstaw do amortyzacji czesci ST - a srodkiem trwałym
    w tym przypadku musiałby być cały lokal, być może dałoby się uznać
    "wydzielona czesc" (trzebaby zajrzeć do klasyfikacji, a z góry
    zapowiadam że mi się nie chce).
    Czesciowa amortyzacja jest przewidziana dla amortyzacji udziału
    (przy współwłasnosci), ale nie kojarzę wersji z "współużywaniem".
    Na deser pozostaje kłopot z ew. sprzedaża takiego lokalu - wiesz
    o tym, że po zakończeniu DG ewidencja srodków trwałych jest
    "dożywotnia", a sprzedaż amortyzowanych ST skutkuje przez długi
    czas podatkiem zaliczanym do DG?

    > P.S. Raczej skłaniam się do tego, żeby sobie odpuścić amortyzację

    Jakby mnie o to dotyczyło, to bym się w 100% zgodził się z ta wersja ;)

    pzdr, Gotfryd