    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: amortyzacja notebookow - jak ?
    Date: Mon, 4 Mar 2002 04:20:20 +0100

    On Sun, 3 Mar 2002, Sark wrote:

    >+ Użytkownik "Anna Kowal" <a...@w...ipl.net> napisał
    [...]
    >+ > Nie wyglupiajcie się ze laptopa kupujemy na rok.

    Byli tu tacy co twierdzili że "na dziesięć miesięcy
    i won - sprzedać".
    [...]
    >+ Anusia a jak zakwalifikujesz zakup np:

    Jam nie Anusia ale się wmieszam ;)

    >+ 1. dobry fotel do biurka ( cena netto tuż poniżej
    >+ 1500 zł)
    >+ 2. elektroniczny laserowy przyrząd do pomiaru
    >+ odległości ( cena netto tuż poniżej 1500 zł)
    >+
    >+ Pomimo że okres ich użytkowania będzie dłuższy niż
    >+ rok to wg mnie nie kwalifikuja się nawet do
    >+ wpisania do ewidencji wyposażenia,

    Nie MUSISZ. Ale MOŻESZ. I *możesz* wpisać na ŚT.
    Wszytsko ma swoje plusy i minusy:
    - wpis do wyposażenia: w razie "kasowania" wpisujesz co gdzie
    i kiedy wyzłomowałem, w razie kontroli remanentu likwidacyjnego
    lub zarządzonego przez US mniej do wymyślania na bieżąco
    - wpis do ŚT: nawet jak ci zostanie w razie klapy biznesu
    to nie płacisz już podatku osobistego od wartości.

    [...]
    >+ (tylko czy koniecznie potrzeba, wg mnie jednak
    >+ powinien pójść w koszty od razu)

    Dlaczego "koniecznie trzeba" wrzucasz do jednego worka
    z "powinien" ?
    Nie trzeba a można, jak kto lubi :)
    [...]
    >+ koszty m-ca zakupu.Jesli wartość
    >+ > netto byla powyzej 3500,00 zl stosujesz np,
    >+ amortyzację liniową tj 30 %
    >+ > rocznie.

    Jeszcze dla porządku:
    - albo przyspieszoną (30%*2 od początku "roku następnego po")
    - albo degresywną 30%*2 lub 30%*3 "w gminach zagrożonych", przy czym
    współczynnik spada w miarę upływu czasu)
    [...]

    Pozdrowienia, Gotfryd