  • 11. Data: 2005-02-09 09:14:12
    Temat: Re: aparat cyfrpwy jako koszt DG?
    Od: "Bozoo" <z...@e...net.pl>

    > Tego sie nie przyczepią,
    > ale wyobrazam sobie, ze prędzej zapytają, dlaczego
    > akurat aparat za 3000 zł, a nie za 500zł?

    Zawsze myślałem, że jak gość se zarobił kasę, to ma
    prawo zdecydować ile i na co wyda. Pamiętajmy, że gość
    kupuje go za *własne* pieniądze, a nie za pieniądze skarbówki.
    Notabene - to raczej skarbówka powinna sie tłumaczyś ze swoich
    wydatków, bo oni nie kupuja za swoje tylko za... nasze :(

  • 12. Data: 2005-02-09 09:27:38
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Paszczak wrote:

    > No, całkiem przyzwoicie. A czemu akurat cyfrowy? :)
    >
    > P.

    Bo w sumie taniej...

    Boguslaw

  • 13. Data: 2005-02-09 10:24:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Feb 2005, latet wrote:
    >+ ale wyobrazam sobie, ze prędzej zapytają, dlaczego
    >+ akurat aparat za 3000 zł, a nie za 500zł?

    AFAIR akurat na to "są wyroki" (NSA) - to podatnik jest od decydowania
    o rodzaju użytego środka (prowadzącego do celu). Inaczej powstaje
    pytanie dlaczego tobie miałoby być wolno wyrzucać pieniądze np.
    na jazdę IC biznes class ;) (skoro "osobowym też można") i czy wobec
    tego prezes ("podobeństwo osób i nazw przypadkowe" :)) Orlenu, PKP,
    TP SA tudzież burmistrz miałby móc skoro ty miałbyś nie móc.

    IMHO w takim układzie piłeczka w postaci postawienia potencjalnego
    zarzutu (i udowodnienia) iż np. wykorzystujesz sprzęt NIE DO DG jest
    już po stronie US :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (który fotoaparatów nie ma w KUP tylko "osobiście")

  • 14. Data: 2005-02-09 10:29:19
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Bozoo" <z...@e...net.pl> wrote in message

> [...]
    > Notabene - to raczej skarbówka powinna sie tłumaczyś ze swoich
    > wydatków, bo oni nie kupuja za swoje tylko za... nasze :(

    prawo do zakupu aparatu cyfrowego ma każdy zawsze. Tu chodzi o wpisanie tego
    zakupu w KUP i odliczenie ewentualnie dodatkowo VAT-u.

    Magdi

  • 15. Data: 2005-02-09 11:42:46
    Od: "Bozoo" <z...@e...net.pl>

    > Tu chodzi o wpisanie tego
    > zakupu w KUP
    To już ktoś potwierdził - można uznać za KUP, uzasadnienie było.

    Tu chodzi raczej o pytanie "dlaczego za 3000 skoro wystarczyłby za 500"
    Ale to tak, jak w wypadku zakupu samochodu na firmę.
    Analogiczne pytanie, dlaczego volkswagena a nie malucha??
    Ewentualnie dlaczego jeździłem pociągiem pospiesznym a nie osobowym ??

  • 16. Data: 2005-03-02 16:41:09
    Od: ANIOŁ <a...@n...pl>

    Dnia Tue, 8 Feb 2005 14:50:42 +0100, Adam P <f...@a...pl> napisał:

    Nie szukajcie dziury w calym.

    Podatnik ma prawo zakupic taki srodek sluzacy do uzyskania
    przychodu jaki tylko sobie wymarzy. I cale szczescie, bo jesli
    skazany by byl na zakup jedynie najtanszych srodkow to byla by
    tragedia dla gospodarki bo hamowalo by to wszelki rozwoj.
    Grunt zeby nie wydawal wiecej niz zarabia bo oznaczalo by to
    ukrywanie dochodow przed opodatkowaniem.
    A ze wyda wszystko co zarobil na inwestycje i nic mu nie zostanie
    to jego sprawa.

    I tyle.

    --
    Aniol

  • 17. Data: 2005-03-02 20:44:21
    Od: Adam Piotrowski <f...@a...pl>

    Dnia Wed, 02 Mar 2005 17:41:09 +0100, ANIOŁ napisał(a):

> [...]

    > ukrywanie dochodow przed opodatkowaniem.
    > A ze wyda wszystko co zarobil na inwestycje i nic mu nie zostanie

    Podbudowałeś mnie. Ale czy urzędasi uwierzą w taką mowę? Jakaś podstawa
    prawna, precedens?
    --
    Adam Piotrowski
    www.pajacyk.pl

  • 18. Data: 2005-03-26 10:43:24
    Od: ANIOŁ <a...@n...pl>

    Dnia Wed, 2 Mar 2005 21:44:21 +0100, Adam Piotrowski <f...@a...pl>
    napisał:

    > Podbudowałeś mnie. Ale czy urzędasi uwierzą w taką mowę? Jakaś podstawa
    > prawna, precedens?

    Nie wiem czy jest, wg. mnie to wynika ze zwykłej logiki i arytmetyki.
    Choć w mechanicznym światku prawa nie zawsze musi to byś prawdą.
    Zawsze możesz iść lub zadzwonić do US i spytać. Nie bój się, nie zjedzą
    cię.

    --
    Aniol