    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: bilety pkp - rozliczenie
    Date: Mon, 9 May 2005 23:43:53 +0200

    On Mon, 9 May 2005, Greg wrote:

    >+ A kiedy sporządza się delegację, co to jest i z czym to się je? Pytam, bo
    >+ nie mam zielonego pojęcia na ten temat.

    Stan prawny - na ile wiem - jest taki:
    - jest rozporządzenie Ministra Pracy i spraw socjalnych regulujące
    sprawę odpłatności *dla pracowników* za wyjazdy służbowe
    - owo rozporządzenie reguluje przy okazji :) prawo prowadzących
    DG do zaliczania w KUP diety; prawo to wskazane jest w ustawie
    (art. 23.1.52) przez negację a wartość - określona w owym
    rozprządzeniu.
    Nie wiem czy ta treść:
    http://podatki.pl/bap1.php/010698.htm
    ...jest aktualna, na pewno są 'nowelizacje' określające wysokość
    diety dziennej :)
    - rozporządzenie ds. KPiR dopuszcza na liście kosztów które mogą
    być ujmowane na podstawie dowodu wewnętrznego m.in. "kosztow
    diet i innych należności za czas podróży służbowej...", zapis
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    jest w par. 14.2.4:
    http://podatki.pl/bap1.php/151200.htm

    Z rozporządzenia nie wynika przymus nazywania takiego DW
    "delegacją" lub "rozliczeniem podróży". Ale *jakoś* trzeba
    go nazwać :) i tak się przyjęło. Być może kiedyś była
    taka urzędowa nazwa...

    BTW: jak widać - nie widać :) przymusu prowadzenia JEDNEJ
    numeracji DW - najwyraźniej tak samo jak "faktury do
    różnych celów" muszą być numerowane "kolejno" - ale
    nie ma zakazu żeby w "osobnych ciągach", tak samo DW
    dotyczące różnych spraw (wydatki 'częsciowe' za lokal,
    paragony "sprzedaży detalicznej" - i delegacje właśnie)
    najwyraźniej można numerować osobno... byle oznaczenie
    na to wskazywało.

    >+ Przy czym chcem rozliczyć tylko te dwa bilety i nic więcej. Mam księgować
    >+ każdy bilet osobno czy razem w postaci DW?

    IM*H*O: jak kto lubi.
    Rozporządzenie ds. KPiR *pozwala* wystawić "DW potocznie nazywane
    delegacją". Ale inne rozporządzenie (VAT :)) pozwala uznać
    bilet ponad 50 km. (plus NIP...) za "fakturę VAT", nadto bilet
    sam w sobie spełnia IMO wymogi par. 12.3.2 rozporządzenia...

    >+ >>+ Jeśli ten drugi przypadek, to pod jaką datą mam księgować taki DW?
    >+ >
    >+ > ...to ja może też poczytam odpowiedzi ;) (choć jakoś to oczywiście
    >+ > robię :))
    >+
    >+ Może sprecyzuję:

    :)

    Do pierwszej części - jak wyżej.

    >+ Jeśli w jakiś sposób (właśnie, w jaki??) mogę je rozliczyć razem, to kiedy
    >+ takie rozliczenie ma nastąpić - 20 kwietnia, 15 maja czy może po 15 maja?

    IMHO - w dacie wystawienia DW (delegacji), czyli "po 15"...
    Bo podstawą zaliczenia w KUP jest ten DW.
    Acha: liczę na krytyczne głosy ! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)