    From: "Greg" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: bilety pkp - rozliczenie
    Date: Wed, 11 May 2005 01:33:55 +0200

    > Stan prawny - na ile wiem - jest taki:
    > - jest rozporządzenie Ministra Pracy i spraw socjalnych regulujące
    > sprawę odpłatności *dla pracowników* za wyjazdy służbowe
    > - owo rozporządzenie reguluje przy okazji :) prawo prowadzących
    > DG do zaliczania w KUP diety; prawo to wskazane jest w ustawie
    > (art. 23.1.52) przez negację a wartość - określona w owym
    > rozprządzeniu.
    >
    > Z rozporządzenia nie wynika przymus nazywania takiego DW
    > "delegacją" lub "rozliczeniem podróży". Ale *jakoś* trzeba
    > go nazwać :) i tak się przyjęło. Być może kiedyś była
> [...]

    W rozporządzeniu MPiSC znalazłem następującą definicję podróży służbowej:
    "Podróżą służbową jest wykonywanie zadania określonego przez pracodawcę poza
    miejscowością, w której znajduje się stałe miejsce pracy pracownika, w
    terminie i miejscu określonych w poleceniu wyjazdu służbowego."

    1) Czy w przypadku prowadzenia jednoosobowej DG, kwalifikuję się jako
    pracownik wykonujący swoje (czyli pracodawcy) polecenia?

    2) Jeśli prowadzę działalność w dwóch miastach (zarejestrowane miejsca
    prowadzenia DG), to czy podróże odbywane między tymi dwoma miastami można
    zakwalifikować jako podróże służbowe? Zgodnie z tą definicją - chyba nie,
    ale może jest jeszcze jakaś inna definicja?
    Jeśli takie podróże jednak nie są "podróżami służbowymi", to chyba jednak
    mimo wszystko są KUPem? Tylko jak w takim przypadku je rozliczać?

    3) Rozumiem, żę niezależnie od wszystkiego, wystawiając DW zawierający
    rozliczenie podróży opisanej w punkcie 2 mogę taki DW nazwać "rozliczeniem
    podróży". Rozumiem, że nie jest to nazwa zastrzeżona dla jakiegoś ściśle
    wyspecyfikowanego DW?

    Pozdrawiam
    Greg.