  • 1. Data: 2008-02-22 08:51:37
    Temat: błąd na pit11/8b
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    Na początku grudnia otrzymałem od zleceniodawcy PIT11/8B po realizacji
    zlecenia na małą kwotę (120 brutto). Wszystko niby OK, ale teraz biorę się
    za rozliczenie roczne i przyglądam się temu PIT-owi dokładniej a tam w
    "składkach na ubezpieczenie zdrowotne" zleceniodawca wpisał nie odliczone
    7,75% (9,30) tylko całą składkę (10,80). Kwotowo różnica znikoma ale
    merytorycznie.... I teraz pytanie - zostawić to tak jak jest - co wtedy
    pisać zw zeznaniu rocznie - zgodnie ze stanem faktycznym (wystawiałem
    rachunek za wykonanie zlecenia to wiem ile czego było), czy zgodnie z PIT-em
    od zleceniodawcy? Czy też żadać poprawienia PIT-11 i czekać aż go dostarczą?

    JS

  • 2. Data: 2008-02-22 08:51:44
    Temat: Re: błąd na pit11/8b
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 22-02-2008 o 09:51:37 ianus <U...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > sie
    > za rozliczenie roczne i przygl?dam sie temu PIT-owi dok?adniej a tam w
    > "sk?adkach na ubezpieczenie zdrowotne" zleceniodawca wpisa? nie odliczone
    > 7,75% (9,30) tylko ca?? sk?adke (10,80). Kwotowo ró?nica znikoma ale
    > merytorycznie.... I teraz pytanie - zostawiae to tak jak jest - co wtedy
    > pisaae zw zeznaniu rocznie - zgodnie ze stanem faktycznym (wystawia?em
    > rachunek za wykonanie zlecenia to wiem ile czego by?o), czy zgodnie z
    > PIT-em
    > od zleceniodawcy? Czy te? ?adaae poprawienia PIT-11 i czekaae a? go

    Samemu możesz(a nawet musisz) odliczyć w zeznaniu rocznym 7,75% bez
    oglądania się na PIT-11.
    A jeśli chcesz mieć dodatkową podkjładkę, to atakuj o korektę tego PIT-11.

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-02-22 09:18:00
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.t6w38im1ipkhj4@unk...
    > Samemu możesz(a nawet musisz) odliczyć w zeznaniu rocznym 7,75% bez
    > oglądania się na PIT-11.
    > A jeśli chcesz mieć dodatkową podkjładkę, to atakuj o korektę tego PIT-11.
    > tommyz

    Pytanie czy PIT-11 w ogóle może byc korygowany? Na druku nie ma tak jak przy
    zeznaniach opcji złożenie/korekta. Skąd potem po otrzymaniu drugiego PIT-a
    11 US będzie wiedział, że nie jest to PIT za kolejne zlecenie o takiej samej
    kwocie brutto?

    JS

  • 4. Data: 2008-02-22 09:20:33
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 22-02-2008 o 10:18:00 ianus <U...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > przy zeznaniach opcji złożenie/korekta. Skąd potem po otrzymaniu
    > drugiego PIT-a 11 US będzie wiedział, że nie jest to PIT za kolejne

    Na PIT-5 tez nie było kratki KOREKTA a korygowałem - tym się ne sugeruj.
    Ordynacja podatkowa zapewnia możliwość korekty więc brak kratki w
    rozporządzeniu
    nie ma zanczenia.
    A skąd wiadomo że to korekta? Zwyczajowo, w prawym górym rogu jest
    napis/pieczątka KOREKTA :)

    pozdr,
    tommyz

  • 5. Data: 2008-02-22 09:35:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    ianus pisze:

> [...]
    > przy zeznaniach opcji złożenie/korekta. Skąd potem po otrzymaniu
    > drugiego PIT-a 11 US będzie wiedział, że nie jest to PIT za kolejne

    Do korekty należy dołączyć wyjaśnienie.
    A opcja do zaznaczania złożenia/korekty jest stosunkowo nowa. W dawnych
    czasach pisało się odręcznie na druku "korekta". Można odgrzać tą starą
    tradycję.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl