  • 1. Data: 2002-01-21 11:44:58
    Temat: brak wynagrodzeń i pit
    Od: "x" <n...@s...pl>

    Witam,

    Mam pytanie- firma- były pracodawca wystawia mi PIT roczny. Problem w tym,
    że za kilka ostatnich miesięcy roku nie wypłacał wynagrodzeń..
    Czy te nieopłacane miesiące mają się również znaleźć na PIT'cie? Co jeśli
    powstanie mi niedopłata? Stracę po raz drugi? (raz- brak wypłaty, dwa-
    wpłata podatku do US)? Czy jest na to jakiś sposób?? I drugie pytanie- czy
    jest określony termin, w którym taki PIT roczny powinien zostać mi
    doręczony? Co zrobić, jeśli firma nie dotrzymuje terminu?

    z góry dziękuję za informacje,
    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2002-01-21 12:25:25
    Temat: Re: brak wynagrodzeń i pit
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "x" <n...@s...pl> wrote in message news:a2guue$7c2$1@news.onet.pl...
> [...]
    > powstanie mi niedopłata? Stracę po raz drugi? (raz- brak wypłaty, dwa-
    > wpłata podatku do US)? Czy jest na to jakiś sposób??

    Mysli Pani, ze frma wykaze w PIT - 11 dochod i NIE wplacenie zaliczki ?

    > I drugie pytanie- czy
    > jest określony termin, w którym taki PIT roczny powinien zostać mi
    > doręczony? Co zrobić, jeśli firma nie dotrzymuje terminu?

    Maja jeszce mnostwo czasu na doreczenie podatnikowi pit-a
    chyba do 15 marca

  • 3. Data: 2002-01-21 12:47:22
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "x" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest określony termin, w którym taki PIT roczny powinien zostać mi
    > doręczony? Co zrobić, jeśli firma nie dotrzymuje terminu?

    przychodem ze stosunku pracy są wypłacone i pozostawione do dyspozycji
    pracownika w danym roku
    pieniądze i świadczenia niepieniężne... (por. art.12 updf)
    "pozostawione do dyspozycji" są np wtedy, gdy wypłata czekała w kasie, lub
    była wysłana przekazem pocztowym,
    a pracownik nie odebrał tych pieniędzy...

    także... skoro wypłat nie było, to IMHO wynagrodzenia za te miesiące nie
    powinny się znaleźć na PIT-11...
    inna sprawa, że mam wątpliwości, czy można uwzględniać za te miesiące, w
    których praca była wykonywana
    a nie było wypłaty koszty uzyskania... (IMHO tak, ale mniej więcej na 80%)

    a czasu na przekazanie informacji rzeczywiście jeszcze trochę mają...(patrz
    post p.Szostaka)
    pozdr
    KTP

  • 4. Data: 2002-01-21 13:53:30
    Od: "x" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > Mysli Pani, ze frma wykaze w PIT - 11 dochod i NIE wplacenie zaliczki ?

    nie wiem czy pracodawca wykaże wpłacenie mojej zaliczki czy jej nie
    wpłacenie. nie wiem nawet, czy tę zaliczkę odprowadził. wiem natomiast, że
    mój "dochód" zostanie na tym picie wykazany (a go nie było i bardzo
    prawdopodobne, że w ogóle nie będzie).
    pracodawca nie był moim jedynym. kwota, którą chce umieścić w moich
    dochodach (a która w rzeczywistości moim dochodem nie była), spowoduje
    zmianę mojego progu podatkowego i dopłatę..tymczasem w praktyce tych moich
    przychodów nie było w (i pewnie nie będzie), więc czemu mam dopłacać z
    powodu czegoś, co istnieje tylko na papierze?
    nie wiem, czy tym razem udało mi się wystarczająco ściśle wyrazić o co mi
    chodzi..?;)
    jest na to jakaś rada?

    pozdrawiam,
    x.

  • 5. Data: 2002-01-21 14:00:27
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "x" <n...@s...pl> wrote in message news:a2h6gr$k98$1@news.onet.pl...

> [...]
    > wpłacenie. nie wiem nawet, czy tę zaliczkę odprowadził. wiem natomiast, że
    > mój "dochód" zostanie na tym picie wykazany (a go nie było i bardzo

    Nie chce mis ie wierzyc, by pracodawca sam donosil na siebie, ze nie
    zaplacil zaliczki.

    Sad pracy?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-01-21 16:14:25
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jan 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "x" <n...@s...pl> wrote in message news:a2h6gr$k98$1@news.onet.pl...
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Nie chce mis ie wierzyc, by pracodawca sam donosil na siebie, ze nie

    IMHO coś tu nie gra :( bo osobie fizycznej "liczy się" do
    dochodu data *przekazania pieniędzy*, mylę się ?
    Możliwości "samodonosu" nie ma - przecież pieniędzy NIE wypłacił,
    więc... zaliczka od czego ?
    Od pieniędzy które *należało* wypłacić ale *nie zostały*
    wypłacone AFAIK *nie* płaci się podatku ! To nie faktura
    która zostanie zapłacona albo i nie :]
    ...zostaje możliwość że *wpłacił* zaliczkę PIT-11 a nie
    wypłacił pieniędzy pracownikowi.

    Więc jeśli pracodawca nie zapłacił, choć zadeklarował - płacąc
    zaliczkę podatkową - że to zrobił... to nie wiem :(
    Oszustwo podatkowe na korzyść (podwójną) Skarbu Państwa ?

    >+ > nie wiem, czy tym razem udało mi się wystarczająco ściśle wyrazić o co mi
    >+ > chodzi..?;)

    Jeśli o mnie chodzi to tak. Tyle że jasności nie mam :( jak
    by to ugryźć.

    >+ > jest na to jakaś rada?
    >+
    >+ Sad pracy?

    ...nakaże wypłatę zaległego wynagrodzenia, a nie zalegalizowanie
    ich niewypłacenia - tak sądzę. Byłoby dziwne jakby stało się
    inaczej; mimo że sędzia moze wiedzieć że "nie da rady" - MUSI.

    Bez skutku (ów nakaz), sądząc z tonu posta :(

    Jak zrozumiałem dla pytającego/ej (BTW: Bogdanie, jak wydedukowałeś
    płeć "x." ?? dobry jesteś :))) ważniejsze "na dziś" jest uzyskanie
    potwierdzenia FAKTYCZNYCH dochodów.
    Na początek trzeba mieć ów PIT - a jak pisali inni - "łoni" mają
    jeszcze mnóstwo czasu... !

    >+ Boguslaw

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-01-21 16:35:58
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    Na wstępie - podanie w kwestii formalnej: zdarza mi się że
    nie widzę wszystkich postów "obok siebie" (ostatnio gdzieś
    gdybałem :] w wątku, a była już odpowiedź Orki !). Czasem
    jest to zasługa serwera news ("prywatnofirmowy") czasem
    pine :( który tym razem też uważa że spacja po "Re:" ma
    inny kod niż "32". Może to charset albo encoding powoduje.. :(
    W każym razie - nie bijcie że czasem piszę jakbym nie
    czytał :(

    Ad rem:

    On Mon, 21 Jan 2002, ktp wrote:
    [...]
    >+ przychodem ze stosunku pracy są wypłacone i pozostawione do dyspozycji
    >+ pracownika w danym roku
    >+ pieniądze i świadczenia niepieniężne... (por. art.12 updf)

    Takoż uważam. Z doświadczenia również :)
    [...]
    >+ także... skoro wypłat nie było, to IMHO wynagrodzenia za te miesiące nie
    >+ powinny się znaleźć na PIT-11...

    IMHO tak. Problem: co zrobić, jakby były ?? (nienależny podatek !)

    >+ inna sprawa, że mam wątpliwości, czy można uwzględniać za te miesiące, w
    >+ których praca była wykonywana
    >+ a nie było wypłaty koszty uzyskania... (IMHO tak, ale mniej więcej na 80%)

    IMHO i AFAIR - nie ! Tzn. zgadzam się co do tych 20% :)
    [...]
    >+ pozdr

    ...wzjm, Gotfryd
    [który kiedyś pracował w firmie, która miała 11 wypłat w roku
    bo z trybu "do ostatniego" przeszła na "po pierwszym"]