  • 1. Data: 2005-08-22 20:54:10
    Temat: certyfikat
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    No to jak juz jestem to jeszcze jedno.
    Od dluzszego czasu zastanawiam sie po co sa te certyfikaty ksiegowe czy tez
    swiadectwa?
    Przy rejestracji furmy nikt tego nie sprawdza - urzedy skarbowe tez nie,
    deklaracje podobno moze podpisywac tylko doradca podatkowy - ale ponoc tez
    nie bo jest jakis wyrok N(W)SA ktory mowi cos innego?
    Czy spotkliscie sie z tym ze US zada okazania swiadectwa - bo ja nigdy.
    Przynajmniej na slasku nie, ale slyszalem ze w malopolsce cos tam chca?

    pozdr.
    KJ

  • 2. Data: 2005-08-23 06:08:57
    Temat: Re: certyfikat
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Użytkownik "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:dede8b$3ep$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > Czy spotkliscie sie z tym ze US zada okazania swiadectwa - bo ja nigdy.
    > Przynajmniej na slasku nie, ale slyszalem ze w malopolsce cos tam chca?

    nigdzie tego nie wymagają przy zakładaniu działalności, przynajmniej ja się
    nie spotkałam...
    ale w każdej chwili ktos moze cię skontrolować i jesli nie będziesz miał....
    kary sa wysokie :(

    pozdrawiam
    monika

  • 3. Data: 2005-08-23 08:03:08
    Od: "Wojciech P. Chojnacki" <w...@a...net.pl>

    ... przy każdej kontroli US...

  • 4. Data: 2005-08-23 08:22:14
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Wojciech P. Chojnacki" <w...@a...net.pl> napisał w
    wiadomości news:deel89$6uh$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > ... przy każdej kontroli US...

    A to niby czemu?jakoś ode mnie nikt nigdy nie chciał:(pozdrawiam ania

  • 5. Data: 2005-08-23 14:19:40
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie spotkałam...
    > ale w każdej chwili ktos moze cię skontrolować i jesli nie będziesz miał....

    Certyfikat to ma mieć Twój księgowy jeśli prowadzi DG.

    I tyle.

    Pozdrawiam - Kriss

  • 6. Data: 2005-08-23 14:59:46
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Certyfikat to ma mieć Twój księgowy jeśli prowadzi DG.
    >
    > I tyle.
    >
    > Pozdrawiam - Kriss

    hahahaha.....
    a co Kriss jeśli jestem księgową i prowadzę biuro rachunkowe? bo o tym było
    w tym poscie :)
    pozdrawiam
    monika

  • 7. Data: 2005-08-23 14:59:57
    Od: "blekota" <w...@a...net.pl>

    To jest taki rozkaz z MF, żeby sprawdzać uprawnienia biur i eliminować takie
    bez, uwaga, _certryfikatu_

  • 8. Data: 2005-08-23 17:27:18
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > hahahaha.....
    > a co Kriss jeśli jestem księgową i prowadzę biuro rachunkowe? bo o tym było

    Albo jestem slepy albo nie o tym było w tym poscie.

    Jeśli jesteś księgową i prowadzisz biuro rachunkowe (DG) to doskonale
    wiesz ,że musisz posiadać certyfikat MF(lub zatrudniać kogoś z takowym) i
    obowiązkowe OC (oczywiście mówimy o pełnej rachunkowości).Jeśli jesteś
    księgową zatrudnioną to możesz nawet nie mieć skończonej podstawówki.Jeśli
    sama sobie prowadzisz księgowość takoż nie musisz mieć kwalifikacji i licencji
    MF bo nie możesz sama sobie świadczyć usługowego prowadzenia ksiąg.Przy
    zakładaniu firmy i zgłoszeniu do US , nikt nie będzie wymagał licencji MF - bo
    wpis do EDG i KRS zastrzega " z wyjątkiem działalności wymagającej zezwolenia
    lub koncesji".Oznacza to , że na dzień rozpoczęcia działalności nawet bez
    certyfikatu możesz wykonywać niektóre usługi z zakresu rachunkowości i
    księgowości nie popadając w konflikt z ustawą.

    Po za sporem natomiast jest to ,że wykonywanie usługowego prowadzenia ksiąg
    zastrzeżone jest dla osób posiadających świadectwo kwalifikacji (certyfikat)i
    podlega to kontroli US , jednak najczęściej dopiero w trakcie kontroli
    przeprowadzanej u klienta.Tak więc w praktyce funkcjonują biura rachunkowe bez
    licencji.O ile wiem to od niedawna US-y wymagają jako załacznika do
    powiadomienia o powierzeniu prowadzenia ksiąg biuru rachunkowemu - umowy z
    biurem i czasem nawet czytają te umowy i reagują na braki formalne lub
    niezgodne z prawem zapisy.Co do podpisów na deklaracjach od precedensowego
    wyroku w tej sprawie podatników pozbawiono prawa do ustanowienia w tym
    zakresie pełnomocnika nawet jeśli jest nim doradca podatkowy,adwokat czy radca
    prawny.Jest to oczywiście totalna bzdura i ograniczenie w zakresie generalnej
    zasady prawa, prawa do zastępstwa w wykonywaniu czynności oświadczenia.
    Ten genialny w swej prostocie wyrok kosztował już budżet 8 mln złotych -
    koszty wezwań podatników do uzupełnienia podpisów na deklaracjach podpisanych
    przez pełnomocników.(kosztów czasu podatników nikt jeszcze nie policzył)
    Za chwilę jak sądzę pojawi się pomysł pozbawienia podatnika prawa do pomocy
    prawnej w procesie odwoławczym ,skargowym , kasacyjnym i karnym skarbowym.

    Co do "hahahahaha" jak wyżej gatuluję wysublimowanego poczucia humoru i także
    pozdrawiam - Kriss

  • 9. Data: 2005-08-23 18:03:27
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

> [...]
    > podlega to kontroli US , jednak najczęściej dopiero w trakcie kontroli
    > przeprowadzanej u klienta.Tak więc w praktyce funkcjonują biura rachunkowe

    Owszem masz rację z jednym małym "ale"w praktyce nie jest do końca
    tak....polemizowałam ostatnio z Us na ten temat i wygląda to tak,że
    generalnie maja to w nosie....( dotyczy DG,nie dyskutowałam na temat spółek
    kapitałowych) teoretycznie każdy korzystający z biura rachunkowego powinien
    sam sprawdzić czy ono posiada certyfikat,co jest niemożliwe i już:)W
    momencie kontroli jeśli z u korzystającego jest koszt a u wykonującego
    przychód Us więcej nie obchodzi:) Tylko w momencie np.podwójnego
    zaksięgowania ,innego błędu merytorycznego zgadnij kto za to
    "beknie"?:)Spotkałam się z innym wytworem również,z szeregiem firm
    podpisujących umowy współpracy z biurem rachunkowym w zakresie prowadzenia
    ksiąg....w konfrontacji z kontarhentem "legitymują" się polisą i ceryfikatem
    "mocodawcy" ..."jazda" zaczyna się owszem w momencie kontroli...tylko co
    jeśli podmiotu z którym podpisałeś umowe nie ma?"Macierzyste" owszem jest
    ale co z tego?Tak można mnożyć;)Reasumując w w/w wypadkach odpowiedzialnośc
    spada na podatnika...niestety:(
    pozdrawiam ania

  • 10. Data: 2005-08-24 06:44:42
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    oj, przepraszam bardzo :)
    nie chciałam cie urazic, po prostu inaczej zrozumielismy posta :)
    uwazam, ze krzysztof pytał właśnie o zakładanie biur rachunkowych....
    ale moze to Ty masz rację

    Nie urażaj sie tak szybko, moje hahahaha było szczerym uśmiechem po ciężkim
    dniu pracy, a nie ironiczną docinka :)
    Pozdrawiam
    i życzę miłego dnia.