  • 11. Data: 2005-08-24 07:08:19
    Temat: Re: certyfikat
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Kalina" <d...@s...pl .invalid> napisał w wiadomości
    news:deh51d$8j6$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > oj, przepraszam bardzo :)
    > nie chciałam cie urazic, po prostu inaczej zrozumielismy posta :)
    > uwazam, ze krzysztof pytał właśnie o zakładanie biur rachunkowych....
    > ale moze to Ty masz rację

    No co TY:))spokojnie:)wrażliwa nie jestem:)

  • 12. Data: 2005-08-24 07:46:14
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    Problem jest gdzie indziej. Jeżeli biuro rachunkowe nie posiada licencji
    Ministra Finansów na usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych a mimo to
    świadczy usługi zw. z prowadzeniem ewidencji księgowej albo ksiąg
    rachunkowych, świadczy te usługi niezgodnie z przepisami obowiązującego
    prawa. W związku z tym działa 'nielegalenie'. Zatem firma kożystająca z
    usług takiego biura nie może zaliczyć do KUP kosztów związanych z
    prowadzeniem księgowości przez takie biuro i w związku z tym nie ma prawa do
    odliczenie podatku VAT od wystawionych przez biuro faktur.

    Łatwo sobie wyobrazić konsekwencje, po np. 4 latach współpracy z TAKIM
    biurem.

    Pozdrawiam

    Damian.

  • 13. Data: 2005-08-24 10:28:57
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Damian" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odliczenie podatku VAT od wystawionych przez biuro faktur.
    >
    > Łatwo sobie wyobrazić konsekwencje, po np. 4 latach współpracy z TAKIM

    Podaj proszę podstawę prawną,pozdrawiam ania

  • 14. Data: 2005-08-24 14:48:06
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > odliczenie podatku VAT od wystawionych przez biuro faktur.
    >
    > Łatwo sobie wyobrazić konsekwencje, po np. 4 latach współpracy z TAKIM

    Drogi Kolego Damianie,oświeć nas gdzie wykładają te poglądy,które prezentujesz
    powyżej i uzasadnij stosownym przepisem.Tylko nie powołuj się na przepisy
    o "czynnościach nie mogacych być przedmiotem prawnie skutecznej umowy" bo to
    drobna nadinterpretacja.

    Pozdrawiam-Kriss

  • 15. Data: 2005-08-26 10:50:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Aug 2005, Kalina wrote:

    > Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    [...]
    > hahahaha.....
    > a co Kriss jeśli jestem księgową i prowadzę biuro rachunkowe? bo o tym było
    > w tym poscie :)

    ...no to IMO nadal nie ma nic do "sprawdzania przy zakładaniu DG".
    Przecież możesz *zatrudnić* kogoś z uprawnieniami.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2005-08-29 06:50:14
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > ...no to IMO nadal nie ma nic do "sprawdzania przy zakładaniu DG".
    > Przecież możesz *zatrudnić* kogoś z uprawnieniami.

    No nie do końca - jako osoba fozyczna z działalnością zarejestrowaną na
    siebie wyłącznie (nie spółka) sam musisz mieć certyfikat i to własciwie
    moznaby sprawdzać :) (patrz fragment rozporządzenia poniżej). i ewntualnie
    tel. do departamentu rach MF: 22 694-42-19
    Ale to juz czepianie się detali :)

    Stosownie do § 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 lipca 2002r. w
    sprawie uprawnień do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (Dz. U. Nr
    120, poz. 1022 oraz Dz. U. z 2003r. Nr 210, poz. 2044), w brzmieniu
    obowiązującym od dnia 10 lutego 2004r., działalność usługową w zakresie
    prowadzenia ksiąg rachunkowych mogą wykonywać:

    1.. osoby fizyczne uprawnione do usługowego prowadzenia ksiąg
    rachunkowych,
    2.. niemające osobowości prawnej spółki handlowe oraz wspólnicy spółki
    cywilnej, jeżeli czynności związane z tą działalnością wykonuje co najmniej
    jeden ze wspólników spółki, uprawniony do usługowego prowadzenia ksiąg
    rachunkowych, lub powierzają wykonywanie czynności związanych z tą
    działalnością pracownikom uprawnionym do usługowego prowadzenia ksiąg
    rachunkowych,
    3.. osoby prawne oraz inne, niż wymienione w pkt 2, jednostki niemające
    osobowości prawnej, jeżeli powierzają wykonywanie czynności związanych z tą
    działalnością pracownikom uprawnionym do usługowego prowadzenia ksiąg
    rachunkowych.
    pozdr. monika

  • 17. Data: 2005-08-29 09:31:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Aug 2005, Kalina wrote:

    > No nie do końca - jako osoba fozyczna z działalnością
    [...]
    > Ale to juz czepianie się detali :)

    No wygląda że to dość spory "detal" :) - znaczy skłamałem.
    Thx. za korektę.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2005-08-31 12:48:20
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0508291130570.1520@athlon>,

    > [...]
    >
    > No wygląda że to dość spory "detal" :) - znaczy skłamałem.

    MSZ niezupełnie. Zamiast "mogę zatrudnić" wystarczył "mogę zdobyć".
    "Nadal nie ma nic do sprawdzania przy _zakładaniu_ DG" pozostaje
    prawdziwe :)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.