    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: co grozi za spóźnienie w opłacie OC samochodu
    Date: Wed, 9 Jun 2004 09:54:10 +0200

    Dnia 9 cze o godzinie 09:43, na pl.soc.prawo.podatki, CzeslawEm.
    napisał(a):

    > Na pewno odsetki, przypuszczam ze niewiele wiecej jesli sam
    > pojdziesz placic ale bym sie nie zakladal o zbyt duza sume.

    Oczywiście że ubezpieczyciel upomni się o odsetki o nie dokonanie wpłaty w
    terminie.
    TH - by nie kontynuować ubezpieczenia OC musiałbyś w odpowiednim terminie
    wypowiedzieć umowę ubezpieczenia w Twoim towarzystwie ubezpieczeniowym - w
    innym przypadku to raczej nie ma szansy na /przerwanie/ ubezpieczenia OC.

    > BTW:
    > Inna ciekawostka:
    > Znowu jest szum ze jesli sie sprzeda samochod to trzeba
    > go wyrejestrowac i mowia ze wkrotce za niedopelnienie tego
    > bedzie sie dostawac w d*.

    W czym problem żeby wyrejestrować pojazd?

    > Nie bardzo wiem jak mam to zrobic jesli kupujacy ma prawo
    > jezdzic na moim OC do us* smierci

    A dlaczego chcesz przekazać kupującemu Twoje OC?
    Ponadto Ty idziesz do swojego ubezpieczyciela i wyrejestowujesz /stare/ OC
    - ubezpieczyciel zwraca proporcjonalnie zapłaconą przez Ciebie część
    składki. Jeżeli zachodzi przypadek że rejestrujesz nowy, kupiony przez
    Ciebie pojazd to możesz niejako /przenieść/ tą część którą Ci ma zwrócić
    ubezpieczyciel na /nowe/ OC.

    > i jak wyrejestrowac samochod jesli go oddalem z tablicami rejestracyjnymi.

    Normalnie, udajesz się do swojego wydziału komunikacji z Umową
    Kupna-Sprzedaży i wyrejestrowujesz pojazd. W momencie kiedy kupujący u
    siebie rejestruje pojazd ODDAJE /Twoje/ tablice w tamtejszym wydziale
    komunikacji który je przesyła /albo tylko o tym informuje/ Twój Wydział
    Komunikacji, który je /wykreśla/ ze swojej ewidencji.

    > Wyglada na kolejne skubanie kasy niewazne od kogo, byle sciagnac.

    Jakie masz na myśli skubanie?
    Nie rozumiem o co Ci chodzi :(

    --
    Pozdro... Artur Ch.