    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: co grozi za spóźnienie w opłacie OC samochodu
    Date: Wed, 9 Jun 2004 12:11:24 +0200

    Dnia 9 cze o godzinie 10:13, na pl.soc.prawo.podatki, TH napisał(a):

    > Tak było do ubiegłego roku. Ale jeśli płaciłeś już składkę w tym 2004 roku
    > to się zmieniło, Nowy właściciel jeździ na zapłaconym przez Ciebie OC do
    > końca terminu ubezpieczenia i stary właściciel nie dostaje zwrotu.

    Możesz wskazać jakąś podstawę do tak durnego wymysłu?

    > Stary właściciel może tylko egzekwować od kupującego zwrot składki OC.

    A jeżeli ten jest - nomen omen w innym towarzystwie ubezpieczany? Dajmy na
    to miał wcześniej OC i nabyte zniżki - dajmy na to maksymalne - a kupuje od
    osoby która nie ma ukończonych 25 lat i płaci /nadwyżkę/ od podstawowej
    składki OC. Do tego dodajmy że osoba sprzedająca _żąda_ /przy założeniu że
    Ty masz rację z tym przekazaniem polisy OC/ dopłaty celem uzupełnienia
    róźnicy w cenie samochodu i tym że nie będzie mogła wyegzekować od
    ubezpieczyciela "nadpłaconej" składki OC. I co w takiej sytuacji? Kupujący
    by musiał na głowę upaść by zapłacić za przedmiotowe OC sprzedającemu który
    ma tkaie /nadwyżki/.

    > Natomiast Stary właściciel we własnym interesie informuje Ubezpieczyciela że
    sprzedał
    > samochód aby nie tracić zniżki za ewentualne szkody wyrządzone przez nabywcę.

    W takim układzie, biorąc moje powyższe wynurzenia, ubezpieczyciel taki ma
    /czysty zysk/. Bo kupujący przecież także nie ma szans na zwrot a będzie
    chciał wykorzystać swoje zniżki w /swoim/ towarzystwie.

    > TH

    Dlaczego zostawiłeś tą część mojego sig`a? Generalnie nie jest wskazane
    cytowanie sigów, ani ich komentowanie.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423