  • 1. Data: 2002-07-17 07:30:07
    Temat: co z ulepszonym ŚT zamortyzowanym jednorazowo?
    Od: "dzwonek" <n...@w...wat.waw.pl>

    Witam Szanownych grupowiczów.
    Chciałbym podyskutować z Wami na temat zagadnienia amortyzacji:
    Nasunął mi się następujący hipotetyczny przykład:
    Styczeń: otworzenie działalności gospodarczej: wprowadzenie do EŚT komputera wartego
    1500zł, - amortyzacja jednorazowa,
    Luty: zakup dysku wewnętrznego: 1000zł, - amortyzacja jednorazowa,
    marzec: zakup modemu wewnętrznego: - 1200zł, - i co teraz???

    wg mnie amortyzacja jednorazowa ŚT, który w wyniku podwyższania wartości osiągnął
    wartość 3500zł, może budzić spory z organem fiskalnym. Co Wy na to?
    Pozdrawiam dzwonek

  • 2. Data: 2002-07-17 07:42:26
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Po pierwsze, szanowny panie, maile w htmlu świadczą o braku kultury
    osobistej lub braku elementarnej umiejętności obsługi czytnika.
    Jednego i drugiego należy się wstydzić.

    Użytkownik dzwonek napisał:

> [...]
    > osiągnął wartość 3500zł, może budzić spory z organem fiskalnym. Co Wy na to?

    Pod drugie - wystarczy sięgnać do toczącej się niedawno dyskusji lub
    też do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (bądź prawnych,
    wedle potrzeby).

    Art. 22g ust. 17 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych mówi:
    "Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu w wyniku przebudowy,
    rozbudowy, rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, wartość
    początkową tych środków, ustaloną zgodnie z ust. 1, 3-9 i 11-15,
    powiększa się o sumę wydatków na ich ulepszenie, w tym także o wydatki
    na nabycie części składowych lub peryferyjnych, których *jednostkowa*
    cena nabycia *przekracza 3.500 zł*. [...]"
    (wytłuszczenia moje)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-07-17 08:42:07
    Od: "dzwonek" <n...@w...wat.waw.pl>

    Po pierwsze Droga Maddy nie można krytykować ludzi za drobną pomyłkę. Po
    drugie to właśnie taka krytyka świadczy o tym, że albo jesteś przemądrzała i
    tak na prawdę to nic nie wiesz o podatkach, albo o braku Twojej kultury.
    Po drugi to chyba nie zrozumiałaś pytania. W przytoczonej ustawie
    (fragmencie) rozstrzygnięty został problem inny od tego, o który pytałem a
    mianowicie :
    kupuje ŚT - wprowadzam do ewidencji i amortyzuje, następnie zakupuje
    podzespół pow 3500 i tu powstawały wątpliwości i spory czy mam go wpisać
    jako osobny środek trwały czy mogę ulepszyć już posiadający, a poprzez
    sprecyzowanie ustalono, że mam dopisać jako ulepszenie.
    Przeczytaj jeszcze raz moje pytanie i jeśli uda Ci się je zrozumieć to
    spróbuj się wypowiedzieć.
    Pozdrawiam dzwonek

  • 5. Data: 2002-07-17 09:04:17
    Od: Maddy <m...@i...pl>

> [...]
    > tak na prawdę to nic nie wiesz o podatkach, albo o braku Twojej kultury.
    Pomijam milczeniem. Otrzyj pianę z ust, ciężko Cię zrozumieć.

> [...]
    > sprecyzowanie ustalono, że mam dopisać jako ulepszenie.
    > Przeczytaj jeszcze raz moje pytanie i jeśli uda Ci się je zrozumieć to
    Czytam jeszcze raz.
    Komputer - 1500 < 3500 - podstawowy środek trwały
    Ulepszenie pierwsze 1000 < 3500
    Ulepszenie drugi 1200 < 3500
    Mam nadzieję że sformułowania "jednostkowy", "część składowa" oraz
    "część peryferyjna", użyte w ustawie są dla Ciebie zrozumiałe.
    Ale nawet gdyby nie były to 1000 + 1200 = 2200 < 3500.

    Rozumiem że sugestia że nie znasz podstaw matematyki będzie odebrana
    jako nieuprzejma krytyka. Ok, niech Ci bedzie.
    Możesz sie obrazić, co faktu nie zmienia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-07-17 09:17:16
    Od: "dzwonek" <n...@w...wat.waw.pl>

    Dyskusja z Maddy to wielka przyjemność. Gorąco pozdrawiam i życzę
    powodzenia.
    dzwonek
    ps : dziękuje za lekcję matematyki - patrz ile to człowiek może się nauczyć
    od innych Internautów.

  • 7. Data: 2002-07-17 09:41:54
    Od: "Likryska" <l...@s...onet.pl>

> [...]
    > jako nieuprzejma krytyka. Ok, niech Ci bedzie.
    > Możesz sie obrazić, co faktu nie zmienia.

    Maddy-Madziu-Magdaleno mąż Cię nie kocha, że taka jesteś zgryźliwa. Twoje
    wypowiedzi są be. Miło, że się udzielasz na grupie, ale bądź trochę milsza.
    Pozdrawiam Krystyna

  • 8. Data: 2002-07-17 10:53:04
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Likryska napisał:

    > Maddy-Madziu-Magdaleno mąż Cię nie kocha, że taka jesteś
    > zgryźliwa. Twoje wypowiedzi są be. Miło, że się udzielasz na
    > grupie, ale bądź trochę milsza.

    Nie lubie jak ktoś nie pamięta co napisał, nie umie liczyc i
    prawdopodobnie czytać ze zrozumieniem a się wykłóca.
    Odrobina pokory chroni przed moim dogryzaniem skutecznie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-07-18 07:05:22
    Od: "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl>

    Myślisz, że jak powiesz (napiszesz) coś dwa razy, to będzie to mądrzejsze?
    Krytykę Maddy należało przyjąć z pokorą, gdyż miała rację, a co do treści
    merytorycznej, to odpowiedziała Ci bardzo konkretnie i na pytanie, które
    sformułowałaś, czyli skoro każdy twój zakup ulepszający dany środek nie miał
    wartości większej niż 3500 PLN (a w przytoczoneym przez Ciebie przykładzie
    właśnie tak było), to nie zwiększa się wartość początkowa tego środka, co za
    tym idzie odpowiadając na Twoje pytanie: Co dalej? Odpowiedź brzmi: NIC!
    Robert

  • 10. Data: 2002-07-18 11:29:01
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl> wrote in message
> [...]
    za
    > tym idzie odpowiadając na Twoje pytanie: Co dalej? Odpowiedź brzmi: NIC!

    Teraz przyszegl mi do glowy inny przyklad.

    Firma prowadzi szkolenia i kupuje zestaw komputerowy za 3 000 PLN.
    Amortyzyje jednorazowo (bo jej wolno).
    Po roku dochodza do wnioski, ze trzebaby ulepszyc kupujac zamiast monitora
    inne "urzadzenie peryferyjne" - projektor za 30 000.
    Ulepszenie przekracza 3 500.

    Wiec powiekszaja wartosc skladnika majatku. Jak amortyzowac ?
    Czy tak, jak przed ulepszeniem (czyli jednorazowo) ?

    Boguslaw