    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [cross] Urzędnicza inicjatywa
    Date: Mon, 22 Dec 2008 14:09:12 +0100

    Dnia 22-12-2008 o 12:12:26 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2008-12-22, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jeśli nie definiują, to należy przyjąć definicję słownikową.
    > http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=siedziba

    ^^^^^^^^^^^

    > W domyśle siedzibą (głównym miejscem wykonywania działalności OF) jest

    ^^^^ ?? A skąd to wziąłeś? Główne miejsce wykonywania to "zakład główny"
    i nic więcej.

    > jej miejsce zamieszkania. Odniesienia do siedziby masz na przestrzeni
    > całej ustawy o swobodzie DG, ot choćby w paragrafach dotyczących
    > kontroli.

    Ale ja mówię o rubrykach dotyczących miejsca prowadzenia DG.
    Odnośnie miejsca zamieszkania by to uszło, gdyby to był rutynowy
    opis w zaświadczeniu a nie samowolnie dopisane przez urzędnika
    określenie

    > A we wniosku *możesz* podać inny adres główny, ale tylko w przypadku,
    > gdy prowadzisz DG poza miejscem zamieszkania (Art. 27, par. 2, ust. 3).

    Ale z jakiej to ustawy? Bo na razie w tym zakresie obowiązuje
    prawo działalności gospodarczej

    > I teraz pytanie - jak nie masz siedziby w miejscu zamieszkania,
    > to gdzie masz? :-P

    Nie mam, mam miejsce zamieszkania tożsame z głównym miejsce prowadzenia
    dg (czyli zakładem głównym).
    Słownikowo można sobie wpisywać samodzielnie, urzędnik nie może dopisywać
    samowolnie słownikowych określeń wg własnego uznania

    Pozdrawiam,
    Tomek