  • Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: [cross] Urzędnicza inicjatywa
    Date: 22 Dec 2008 14:40:08 +0100

    On 2008-12-22, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Ale z jakiej to ustawy? Bo na razie w tym zakresie obowiązuje
    > prawo działalności gospodarczej

    Ta sama ustawa co podałem wyżej. Ustawa o swobodzie Działalności Gospodarczej.

    ----
    Art. 27. 1. Wniosek o wpis do ewidencji składa się na formularzu zgodnym
    z określonym wzorem urzędowym, o którym mowa w art. 43 pkt 1. Składając
    wniosek, wnioskodawca uiszcza opłatę.
    2. Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji zawiera:
    1) firmę przedsiębiorcy oraz jego numer PESEL, o ile taki posiada;
    2) numer identyfikacji podatkowej (NIP), o ile taki posiada;
    3) oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu, adres do doręczeń
    przedsiębiorcy oraz adres, pod którym jest wykonywana działalność
    gospodarcza, a jeżeli przedsiębiorca wykonuje działalność poza
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    miejscem zamieszkania - adres głównego miejsca wykonywania
    ^^^^^^
    działalności i oddziału, jeżeli został utworzony;
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ----

    > Nie mam,

    Masz :)
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2520456

    > mam miejsce zamieszkania tożsame z głównym miejsce prowadzenia
    > dg (czyli zakładem głównym).

    Kwestii samowoli urzędniczej nie poruszam, bo uznaję że masz rację.

    Interesuje mnie jednak dlaczego uważasz, że nie masz siedziby? Ustawa
    o swobodzie działalności gospodarczej, czyli akt prawny jakby nie było
    dotyczący też osób fizycznych prowadzących dzialalność gospodarczą,
    a odwołuje się do siedziby w wielu punktach. Uważasz, że odwołuje
    się do czegoś nieistniejącego?

    Jak się chcesz wywiązać z (cytat z tej samej ustawy co wyżej):

    "Art. 81. 1. Przedsiębiorca jest obowiązany prowadzić i przechowywać
    w swojej siedzibie książkę kontroli oraz upoważnienia i protokoły
    kontroli, a także udostępniać je na żądanie organu kontroli."
    Jak nie masz siedziby? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl