    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [cross] Urzędnicza inicjatywa
    Date: Mon, 22 Dec 2008 15:03:31 +0100

    Dnia 22-12-2008 o 14:40:08 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2008-12-22, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ta sama ustawa co podałem wyżej. Ustawa o swobodzie Działalności
    > Gospodarczej.
    >
    > ----
    > Art. 27. (...)
    > ----

    WKF: Te przepisy jeszcze nie obowiązują. W tej chwili obowiązuje
    w tym zakresie cały czas prawo działalności gospodarczej, aczkolwiek
    przepis brzmi bardzo podobnie

    > Masz :)
    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2520456

    Dobra, słownikowo patrząc zgadzam się, mi cały czas chodzi o kwestię
    formalną.
    Gdybym jako zakład główny podał lokal w innym mijescu niż miejsce
    zamieszkania,
    to też by mi dopisali że to jest siedziba.

    Żeby było wiadomo o czym mówię, wpis miałem taki:

    '''
    Miejsce zamieszkania i adres przedsiębiorcy:
    50-000 Wrocław, ul.Kowalska 123
    Adres zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca wykonywania
    działalności:
    Wrocław, ul.Kowalska 123 - siedziba
    teren całego kraju
    '''

    Przy czym z tego co widziałem co oni wpisują innym ludziom, to są takie
    kwiatki:
    '''
    Miejsce zamieszkania i adres przedsiębiorcy:
    50-000 Wrocław, ul.Kowalska 123
    Adres zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca wykonywania
    działalności:
    Poznań, ul.Fruzjerska 321 - siedziba
    teren całego kraju
    '''

    Zupełnie przypadkowo wyszła im ta siedziba akurat przy adresie pod którym
    mieszkam.

    > Kwestii samowoli urzędniczej nie poruszam, bo uznaję że masz rację.
    >
    > Interesuje mnie jednak dlaczego uważasz, że nie masz siedziby?

    Już się zgodziłem że jeśli mówisz op słownikowym
    określeniu to ok.

    > Jak się chcesz wywiązać z (cytat z tej samej ustawy co wyżej):
    >
    > "Art. 81. 1. Przedsiębiorca jest obowiązany prowadzić i przechowywać
    > w swojej siedzibie książkę kontroli oraz upoważnienia i protokoły
    > kontroli, a także udostępniać je na żądanie organu kontroli."
    > Jak nie masz siedziby? :)

    To jest niezbyt precyzyjne - znam ze słyszenia przypadki gdzie
    ludzie dostawali mandat bo nie mieli ksiązki kontroli w kiosku,
    jako "siedzibie dg" :-)

    W rozporządzeniu do KPiR też jest zdaje się zapisane że papiery mają być w
    siedzibie,
    a jeśli nie posiadasz takowej to w miejscu zamieszkania.
    Więc burdel jest kwadratowy w przepisach.

    Pozdrawiam,
    Tomek