  • Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: [cross] Urzędnicza inicjatywa
    Date: 22 Dec 2008 15:20:02 +0100

    On 2008-12-22, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > WKF: Te przepisy jeszcze nie obowiązują. W tej chwili obowiązuje
    > w tym zakresie cały czas prawo działalności gospodarczej, aczkolwiek
    > przepis brzmi bardzo podobnie

    Erm... Are u sure?

    Bo ja mam, że Ustawa "Prawo Działalności Gospodarczej" to OBOWIĄZYWAŁA
    do 20.08.2004:

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU19991011178&type=3&name=D19991178Lj.pdf
    -----
    Obowiązuje do 20.08.2004 r. (Dz.U. 2004 r. Nr 173, poz. 1807), z
    ^^^^^^^^^^^^
    wyjątkiem:
    - art. 53-56, które tracą moc z dniem 31 grudnia 2004 r.,
    - art. 7-7i, które tracą moc z dniem 31 grudnia 2006 r.
    -----

    To mówisz, że do złego aktu prawnego patrzałem? ;)

    > Dobra, słownikowo patrząc zgadzam się, mi cały czas chodzi o kwestię
    > formalną. Gdybym jako zakład główny podał lokal w innym mijescu niż miejsce
    > zamieszkania, to też by mi dopisali że to jest siedziba.

    A z tym to z kolei ja mam problem. :)

    > Przy czym z tego co widziałem co oni wpisują innym ludziom, to są takie
    > kwiatki:
    > '''
    > Miejsce zamieszkania i adres przedsiębiorcy:
    > 50-000 Wrocław, ul.Kowalska 123
    > Adres zakładu głównego, oddziału lub innego miejsca wykonywania
    > działalności:
    > Poznań, ul.Fruzjerska 321 - siedziba
    > teren całego kraju
    > '''
    >
    > Zupełnie przypadkowo wyszła im ta siedziba akurat przy adresie pod którym
    > mieszkam.

    No to niezgodnie. Można by było ich pouczyć. :)

    [...]

    > W rozporządzeniu do KPiR też jest zdaje się zapisane że papiery mają być w
    > siedzibie, a jeśli nie posiadasz takowej to w miejscu zamieszkania.
    > Więc burdel jest kwadratowy w przepisach.

    Ano. :) I "niektórzy" operatorzy telekom. (patrz Polkomtel) nie potrafią
    wystawić faktury na adres inny niż "główny" chociaż prosiłem wyraźnie o
    adres miejsca zamieszkania. "Się nie da."

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl