    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 12 Dec 2015 02:34:30 +0100
    From: "G.S." <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: (cross) Zachowek, mem i czego nie wiem?

    On Sat, 12 Dec 2015, G.S. wrote:

    > Czym "niezwiązanym z DG" i co ma "związek z DG" do tego?
    > (przypomnę: chodzi o podatek przy *spadku*, nie dam
    > głowy jaki jest stan na dziś, ale nigdy bym sam
    > nie wykombinował że lokata w spadku ma działać tak,
    > że przychód powstaje po zakończeniu, a że spadkobierca
    > nic nie "włożył" to ma... przychód)

    ... bo w spadku dostał lokatę, a nie pieniądze :>

    Tak z przezorności procesowej rzuciłem temat googlowi
    i mam przykładową interpretację - najciekawsza część
    jest pod koniec. "Źle zadane pytanie", bo jaki promil
    podatników wpadnie na to, jak je dobrze zadać :>,
    grupowicze, przyznawać się kto to przewidział (lub co
    najmniej wiedział)!
    Oczywiście, "twór prawny w toku" opodatkowaniu podatkiem
    od spadków i darowizn nie podlega, w żadnym razie, bo
    (jego wartosć) podlega podatkowi od spadków.

    Ale *wypłata środków* z takiego "tworu prawnego" to już
    co innego, o to Pani nie pytała, więc tylko grzecznie
    zaznaczamy (i tak wypada zaznaczyć, że to spore osiągnięcie,
    bo nie byłoby dziwne jakby US pułapkę zostawił bez
    objaśnienia).
    Jako że ustawa o podatku dochodowym stanowi że liczymy
    wyciągnięte pieniądze minus włożone pieniądze... no
    to ile Pani wpłaciła na <tu "twór prawny">, bo
    z tytułu likwidacji "tworu prawnego" od reszty należy
    się ryczałtem 19%, tak Wysoki Sejm rzecze w ustawie :P
    (a ustawa nie przewiduje, żeby CZYJŚ wkład mógł być
    "wkładem podatnika", bo to byłaby oczywista dziura
    na przelewanie pieniędzy z obejściem podatku od
    darowizn dla odmiany).

    Zaznaczam: nie wnikałem jak jest dziś, czy tam czegoś
    nie poprawiano. Ale pułapka niezła (co najmniej była):

    http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/4-podatek-dochodowy-od-osob-fizycznych/10-zrodla-p
    rzychodow/177635-otwarty-fundusz-emerytalny-pieniadz
    e-jednostka-uczestnictwa-spadek-dziedziczenie.html
    <skrót linku>:
    http://skroc.pl/podatek_doch-zamiast
    http://podatek_doch-zamiast.skroc.pl

    pzdr, Gotfryd