  • 1. Data: 2003-08-19 12:57:07
    Temat: czy dobrze obliczam ryczalt?
    Od: "(USUN)bombee" <"(USUN)bombee"@wp.pl>

    witam

    przeszukiwalem archiwum grupy, ale nie znalazlem odpowiedzi na moje
    pytanie. czy ktos moglby zweryfikowac moje obliczenia i powiedziec czy
    dobrze licze?

    a wiec:

    ubezpieczenie spoleczne 51 - 460,67 zl (bez 32,76 zl)
    ubezpieczenie zdrowotne 52 - 135,17 zl
    fp i fgsp 53 - 32,76 zl
    netto z faktur - 2.600,00 zl

    obliczenia:

    2.600,00 - 51+53 =2.106,57 zl
    2.106,57 * 8,5% = 179,10 zl
    7,75% od podstawy opodatkowania = 130,95 zl
    179,10 - 130,95 = 48,15 zl

    czyli wg tych wyliczen kwota podatku zryczaltowanego do zaplacenia do US
    to 48,15 zl.

    prosze o pomoc i z gory ziekuje
    pozdrawiam
    Tomasz "Bombee!" S.

  • 2. Data: 2003-08-19 19:57:46
    Temat: Re: czy dobrze obliczam ryczalt?
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Uzytkownik "(USUN)bombee" <"(USUN)bombee"@wp.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > dobrze licze?
    >
    > a wiec:
    >
    > ubezpieczenie spoleczne 51 - 460,67 zl (bez 32,76 zl)

    ok jesli wypadkowe placisz 1,93% a nie placisz chorobowego ?

    > ubezpieczenie zdrowotne 52 - 135,17 zl

    fakt taka jest zdrowotna

    > fp i fgsp 53 - 32,76 zl

    to oczywiscie tylko FP bo FGSP nie placisz

    > netto z faktur - 2.600,00 zl
    >
    > obliczenia:
    >
    > 2.600,00 - 51+53 =2.106,57 zl

    no tu juz niezgdone
    owszem 2600 minus skladki spoleczne jesli nie placisz chorobowego to tylko
    skladki 51 bez FP

    > 2.106,57 * 8,5% = 179,10 zl

    tu kolejna zmylka trzeba zaokraglic podstawe do pelnych zlotych i dopiero
    mnozysz 8,5%
    > 7,75% od podstawy opodatkowania = 130,95 zl
    > 179,10 - 130,95 = 48,15 zl

    faktycznie odliczasz 130,95

    > czyli wg tych wyliczen kwota podatku zryczaltowanego do zaplacenia do US
    > to 48,15 zl.

    jesli juz skorygujesz poprzednie moje informacje to wyliczony podatek do
    wplaty zaokraglasz do pelnych dziesiatek groszy.
    Oczywiscie pisales o obliczeniu za lipiec
    Pozdrawiam Wiola

  • 3. Data: 2003-08-20 08:36:34
    Od: "(USUN)bombee" <"(USUN)bombee"@wp.pl>

    Użytkowniczka Wioletta Pikorska napisaa:

    > ok jesli wypadkowe placisz 1,93% a nie placisz chorobowego ?

    no wlasnie nie place, ale nie wiem czy to dobrze czy zle :/
    kiedys znajoma ksiegowa powiedziala mi ze nie jest to konieczne.

    > no tu juz niezgdone
    > owszem 2600 minus skladki spoleczne jesli nie placisz chorobowego to tylko
    > skladki 51 bez FP

    a jezeli bym placil chorobowe to odliczam rowniez FP?

    > Pozdrawiam Wiola

    Dzieki wieeeeelkie :)
    Rowniez pozdrawiam
    Tomek

  • 4. Data: 2003-08-20 08:46:13
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "(USUN)bombee" <"(USUN)bombee"@wp.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkowniczka Wioletta Pikorska napisaa:

    > no wlasnie nie place, ale nie wiem czy to dobrze czy zle :/
    > kiedys znajoma ksiegowa powiedziala mi ze nie jest to konieczne.

    Fakt jest dobrowolne jak bedziesz chory to nie masz wypłaty z ZUS za
    zwolenienie

    > a jezeli bym placil chorobowe to odliczam rowniez FP?

    Niestety FP nie ma nic wspólnego z chorobowym on nie podlega odliczeniu i
    juz na kpi r mozna dac w koszty a ryczłtowiec niestety nie ma takiej
    mozliwości.
    Wiola

  • 5. Data: 2003-08-20 09:05:11
    Od: "(USUN)bombee" <"(USUN)bombee"@wp.pl>

    Użytkowniczka Wiola Pikorska napisała:

    > Niestety FP nie ma nic wspólnego z chorobowym on nie podlega odliczeniu i
    > juz na kpi r mozna dac w koszty a ryczłtowiec niestety nie ma takiej
    > mozliwości.
    > Wiola

    Czyli tak czy inaczej w tym przypadku odliczam tylko skladki spoleczne
    (51) od kwoty netto z moich faktur?
    Pytam zeby byc pewnym na 100% :)

    Jeszcze raza dziekuje i serdecznie pozdrawiam
    Tomek

  • 6. Data: 2003-08-20 09:23:36
    Od: "K" <k...@W...pl>

    > ok jesli wypadkowe placisz 1,93% a nie placisz chorobowego ?

    To chyba normalne zachowanie ? :)
    Z praktyki moge powiedziec ze spoznienie z oplaceniem skladki chocby o jeden
    dzien powoduje ze nie dostaniesz zadnych swiadczen w przypadku choroby

    > tu kolejna zmylka trzeba zaokraglic podstawe do pelnych zlotych i dopiero
    > mnozysz 8,5%

    Czy aby na pewno ? Wydawalo mi sie (moge sie mylic) ze zaokragla sie tylko
    podatek do dziesiatek groszy a podstawy chyba nie.

  • 7. Data: 2003-08-20 09:33:56
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    > Czyli tak czy inaczej w tym przypadku odliczam tylko skladki spoleczne
    > (51) od kwoty netto z moich faktur?
    > Pytam zeby byc pewnym na 100% :)
    ----------------------------
    Tak odliczasz tylko składki z 51
    Wiola

  • 8. Data: 2003-08-20 09:46:30
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "K" <k...@W...pl> napisał
    > Czy aby na pewno ? Wydawalo mi sie (moge sie mylic) ze zaokragla sie tylko
    > podatek do dziesiatek groszy a podstawy chyba nie.
    -----------------------------------
    Raczej napewno cytat ordyancji :
    Art. 63. § 1. Podstawy opodatkowania zaokrągla się do pełnych złotych, a
    kwoty podatków, odsetek za zwłokę oraz opłat prolongacyjnych - do pełnych
    dziesiątek groszy.
    Pozdrawiam Wiola

  • 9. Data: 2003-08-20 09:51:00
    Od: "K" <k...@W...pl>

> [...]
    > kwoty podatków, odsetek za zwłokę oraz opłat prolongacyjnych - do pełnych

    Czlowiek uczy sie przez cale zycie... :)
    Dzieki wielkie

  • 10. Data: 2003-08-20 11:06:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Aug 2003, Wiola Pikorska wrote:

> [...]
    >+
    >+ Fakt jest dobrowolne jak bedziesz chory to nie masz wypłaty z ZUS za

    ...no a nadto trzeba wtedy zapłacić "normalny" ZUS...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)