  • 1. Data: 2002-04-03 10:40:15
    Temat: czy mozna podjac DG przed jej zgloszeniem?
    Od: "Mundek" <m...@p...onet.pl>

    Sorki, jezeli to nie ta grupa, ale jestem tu perwszy raz i mam pilne
    pytanie:
    Czy mozna podjac DG przed jej zgloszeniem w odpowiednim urzedzei i czy jejst
    to legalne?
    Jezeli nie to ile cala procedura moze srednio trwac jezeli mieszkam we
    wroclawiu?

  • 2. Data: 2002-04-03 11:00:34
    Temat: Re: czy mozna podjac DG przed jej zgloszeniem?
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Mundek" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    jejst
    > to legalne?
    > Jezeli nie to ile cala procedura moze srednio trwac jezeli mieszkam we

    Praktycznie najwazniejszy jest obrot, czyli sprzedarz.
    jesli dokona Pan sprzedarzy przed rejestracja to bedzie STRASZNIE.

    Cos tam moze sobie Pan przed rozpoczeciem dzialalnosci przygotowac.

    Najpierw musi Pan isc do urzedu miasta i dokonac wpisu do ewidencji.
    TAM sie Pan dowie ile bedzie Pan czekal. Po dokonaniu wpisu
    to kuz pare dni (byc moze nawet jeden).

    2 - urzad statystyczny - REGON
    3 - US (VAT) - NIP firmy jesli spolka poza tym rejestracja i ew wybor
    zwolnienia.
    4 - US(PIT)
    i juz mozna sprzedawac.

    ni i

    5 - ZUS
    6 - Bank
    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-04-03 11:07:11
    Od: "Mundek" <m...@p...onet.pl>

    "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> wrote in message

> [...]
    > to kuz pare dni (byc moze nawet jeden).
    >
    > 2 - urzad statystyczny - REGON
    > 3 - US (VAT) - NIP firmy jesli spolka poza tym rejestracja i ew wybor

    Bardzo dziekuje. W zasadzie to bardzo slabo sie w tym wszystkim orientuje -
    jesli moglby ktos podac linka gdzie cala procedura zwiazana z otwieraniem i
    prowadzeniem DG jest w przystepny sposob opisana to bylbym wdzieczny.
    Wiem ze sprzedawac nie moge, a jezeli cos kupie lub wynajme (np lokal) przed
    rejestracja to czy potem bede to mogl jakos wszystko poukladac (np wliczyc w
    koszty prowadzenia DG albo cos w tym stylu, nie wiem moze odpis VAT) zeby
    bylo w porzadku dla urzedow?

  • 4. Data: 2002-04-03 12:55:57
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    dg, wroclaw:

    > Najpierw musi Pan isc do urzedu miasta i dokonac wpisu do ewidencji.
    mowia zeby odebrac za 2 tyg., ale po 1 tyg. juz zazwyczaj jest gotowe

    > 2 - urzad statystyczny - REGON
    przysylaja poczta po 3-4 dniach

    > 3 - US (VAT) - NIP firmy jesli spolka poza tym rejestracja i ew wybor
    od reki, skladasz NIP-1 i VAT-R (vat kosztuje 152 zl)

    > 5 - ZUS
    od reki

    > 6 - Bank
    zalezy jaki

    http://www.mg.gov.pl/struktur/WWW_MSP/Porady/Porady.
    htm

  • 5. Data: 2002-04-04 21:37:38
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Apr 2002, Mundek wrote:

    >+ "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> wrote in message
    [...]
    >+ > Cos tam moze sobie Pan przed rozpoczeciem dzialalnosci przygotowac.

    -:)
    [...]
> [...]
    >+ prowadzeniem DG jest w przystepny sposob opisana to bylbym wdzieczny.

    *W zasadzie* opis Bogusława jest w sam raz :)
    Zakładam że nie masz pytań o to jakie formy wybrać (VAT/nieVAT,
    KPiR/ryczałty)

> [...]
    >+ koszty prowadzenia DG albo cos w tym stylu, nie wiem moze odpis VAT) zeby

    Akurat z VATem będziesz stratny: VAT możesz odliczać DOPIERO
    MAJĄC REJESTRACJĘ (VAT !). Niedawno był wątek jak ktoś wtopił
    kupując towar i otrzymując rejestrację VAT w następnym dniu :(
    Jak ci się bardzo pali: US nie lubi rejestrować bez REGONU,
    ale podobno podstaw prawnych odmowy *nie ma*; były propozycje
    posłania danych do rejestracji listem poleconym.
    Koszty poniesione na "uruchomienie" da się "wciągnąć" (ja nie
    wiedziałem, ale zakupów nie robiłem; niemniej rejestracje
    poszły "z zysku" :])

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-04-06 15:58:38
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Akurat z VATem będziesz stratny: VAT możesz odliczać DOPIERO
    > MAJĄC REJESTRACJĘ (VAT !). Niedawno był wątek jak ktoś wtopił
    > kupując towar i otrzymując rejestrację VAT w następnym dniu :(

    Dokładnie, jesteś VAT'owcem dopiero od dnia złożenia VATR

    > Jak ci się bardzo pali: US nie lubi rejestrować bez REGONU,
    > ale podobno podstaw prawnych odmowy *nie ma*; były propozycje
    > posłania danych do rejestracji listem poleconym.

    Wystarczy że napiszesz oświadczenie że REGON doniesiesz po otrzymaniu z
    GUS, nie mają prawa odmówić przyjęcia dokumentów, zawsze możesz poprsić o
    pisemną odmowę. Jeżeliby mocno się opierali to wysłanie pocztą jest prawie
    zawsze najlepszym wyjściem. Dobrze by było, gdyby Ci na poczcie podbili, to
    co wysłałeś. Można tak???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Miłość jest tryumfem wyobrażni nad inteligencją."
    Henry Louis Mencken

  • 7. Data: 2002-04-06 15:58:56
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a b...@p...gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > przysylaja poczta po 3-4 dniach

    w Poznaniu to trwa chyba z 2 tygodnie :((

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
    Frank Herbert

  • 8. Data: 2002-04-07 07:35:10
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail'a b...@p...gazeta.pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > w Poznaniu to trwa chyba z 2 tygodnie :((
    Naprawdę?? Nie mozliwe, wszędzie, jak słyszę, wystarczy poczekać 15 minut do
    pół godziny pod drzwiamy i odbiera się gotowy, świeżutki regon.
    Sama tak załatwiałam 3 miesiące temu.
    Co oni tam robia w tym poznaniu, piszą piórem na pergaminie??
    Czy może dziennie rejestrują się lub przerejestrowują tysiące
    przedsiębiorców??

    Maddy ( z niedowierzaniem)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-04-07 11:27:07
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze m...@e...com.pl:

> [...]
    > Co oni tam robia w tym poznaniu, piszą piórem na pergaminie??
    > Czy może dziennie rejestrują się lub przerejestrowują tysiące

    Nie wiem co tam robią, ale tyle trwa. Może pilnują maksymalnego terminu???
    :))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać
    w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan

  • 10. Data: 2002-04-08 11:38:58
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Apr 2002, Magdalena Woloszyk wrote:

    >+ Budzik wrote:
    [...]
    >+ > w Poznaniu to trwa chyba z 2 tygodnie :((
    >+ Naprawdę?? Nie mozliwe, wszędzie, jak słyszę, wystarczy poczekać 15 minut do
    >+ pół godziny pod drzwiamy i odbiera się gotowy, świeżutki regon.

    Tak, ale to zależy do jakiego biura GUSu się idzie ! -:)
    Biuro "wojewódzkie" nadaje REGON - więc przy odrobinie dobrej
    organizacji może to zrobić "od ręki". Biuro "regionalne"
    przesyła papiery - więc...
    Mi (w Zabrzu) powiedzieli że "jak się spieszę to mam podjechać
    do Katowic" (nie spieszyłem się). Powiedzieli *w UM* (nie w GUS !).
    Być może w Poznaniu jest KILKA biur i Budzik wylosował (bo
    "podlega pod") takie "niewojewódzkie" :)
    [...]

    >+ Czy może dziennie rejestrują się lub przerejestrowują
    >+ tysiące przedsiębiorców??

    1. 166000 w zeszłym roku:
    http://www.gazetaprawna.pl/numery/06802-673/aktualno
    sci.html?id_gpol2=3917
    2. a może: *WY*rejestrowują ? ;> (a może: ":[")

    FYI: w Zabrzu (dane przestarzałe, z grudnia zeszłego roku)
    kolejka do bankructwa wynosiła *3 miesiące*. No Comments.

    >+ Maddy ( z niedowierzaniem)

    Pozdrowienia, Gotfryd (wierzący że w .pl można się różności
    spodziewać, niestety :()