  • 11. Data: 2010-08-20 11:00:19
    Temat: Re: czy wolno mi zmagazynowac paliwo zeby odliczyc vat?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-08-2010 o 12:45:07 Michał Gut
    <m...@w...pl> napisał(a):

    > raczej nie - moje kwity prowadzi br

    No to cef miał nosa ;)

    --
    Tomek

  • 12. Data: 2010-08-20 11:01:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 20-08-2010 12:45, Michał Gut pisze:

    > raczej nie - moje kwity prowadzi br
    > natomiast staram sie edukowac samodzielnie w tym kierunku aby zrozumiec
    > rachunkowosc na tyle by moc sprawnie korzystac z moich praw.

    Może zacznij od podstaw?
    Moment powstania obowiązku podatkowego i miesiąc w którym przysługuje
    odliczenie to jest abecadło. Niżej na skali wiedzy podatkowej jest już
    zwykła szkolna matematyka.

    > jak sobie uswiadamiam bledy jakie porobilem na poczatku dzialalnosci to
    > mnie krew zalewa.... niewiedza boli i kosztuje...
    > jak widzisz moja wiedza jest jeszcze poprawna. zawsze myslalem ze moge
    > odliczyc data wystawienia+3 miesiace.

    A tu niespodzianka, od 1993 roku jest to miesiąc otrzymania lub następny
    (a od pewnego czasu także kwartał otrzymania lub następny - kwartalni
    vatowcy mają większą swobodę).

    Niemniej "od zawsze" liczyła się data otrzymania faktury.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2010-08-20 11:14:26
    Od: "Mordzia" <m...@n...eu>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:i4lmh6$agi$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    A na zakup 600 litrów jednorazowo Cię stać?
    Jakąś dziwną politykę finansową stosujesz ;-)

  • 14. Data: 2010-08-20 11:17:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 20-08-2010 12:59, Tomek pisze:

    > Trzeba by zobaczyć przepisy środowiskowe (pozdrowienia dla Toma N ;))
    > Kary są kosmiczne.. aczkolwiek wpada oczywiście jedna osoba na 1000 albo
    > i 10000.

    W totolotka też ktoś jednak wygrywa a prawdopodobieństwo mniejsze.

    Ja np. mam szczęście odwrotne - na egzaminach zawsze dostawałam pytania
    z tej jednego jedynego tematu którego nie doczytałam, jak się losuje kto
    sprząta albo kto rano wstaje po bułki (albo dowolna niezbyt przyjemna
    czynność) - wygrywam zawsze.

    Nie mówię już o kontroli za jeden miesiąc w VAT (nie wiadomo dlaczego
    akurat ten), w którym dzień przed kontrolą okazało się, że nie dostałam
    ostatniej faktury sprzedaży (numeracja co miesiąc od 1 ma też swoje
    wady) i postanowiłam zrobić korektę następnego dnia, bo miałam
    ważniejsze sprawy na tapecie.
    I akurta musi to być ten jeden jedyny klient, którego urzedy nie muszą
    zawiadamiać o kontroli 7 dni wcześniej a faktura jest dla dystrybutora
    który bierze 80% produkcji, więc krzyzówka pewna na 100%.

    I dlatego nie liczę nigdy, ze akurat mnie nie skontrolują.

    Ale każdy własne szanse trafienia (albo nie) ocenić musi samodzielnie.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2010-08-20 11:27:18
    Od: Klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-20 11:16, Michał Gut pisze:
    > mam kratkowóz zasilany dieslem. do tej pory mogłem odliczac vat ale z
    > tego co wyczytalem dzisiaj juz nie bede mogl w 2011 i 2012.
    >
    > w zwiazku z tym pytanie: czy wolno mi kupić powiedzmy powiedzmy 600l
    > paliwa (zapas na prawie caly rok) w grudniu 2010 zeby moc je
    > wykorzystywać w nadchodzącym roku? Na mój prosty chłopski rozum - mogę.
    > ale wolę się upewnić:) wszak teraz odlicze a zuzywac bede w przyszlym
    > roku nie odliczajac kwoty brutto od dochodowego (bo w koncu mam przeciez
    > paliwo zmagazynowane).
    >
    > sir

    Zaintrygowany Twoim pomysłem popytałem u kilku dystrybutorów o możliwość
    zakupu paliwa na zapas. Generalnie ciężko ale np taki Orlen posiada
    produkt typu karta przedpłacona:
    http://www.orlen.pl/PL/DlaKierowcow/KartyPaliwowe/St
    rony/KartyPrzedplaconeTankBank.aspx
    Infolinia twierdzi że wystawiają fakturę w momencie zakupu/załadowania
    karty.
    W razie czego to może być jakieś rozwiązanie, wpłacasz tyle ile
    przewidujesz że zużyjesz przez 2 lata. Minus w porównaniu do Twojego
    pomysłu jest taki że ceny mogą wzrosnąć (na zniżki nie ma co liczyć).

    Rozwiązań z zakupem samochodu typu polonez truck nie podpowiadam ;)

  • 16. Data: 2010-08-20 11:32:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maddy wrote:

    > A tu niespodzianka, od 1993 roku jest to miesiąc otrzymania lub
    > następny (a od pewnego czasu także kwartał otrzymania lub następny -
    > kwartalni vatowcy mają większą swobodę).

    Nie jest tak źle i dla rozliczających miesięcznie.
    W końcu są dwa okresy rozliczeniowe dodane, więc
    miesiąc otrzymania lub następny lub jeszcze następny -
    nie pamiętam od kiedy tak jest.

  • 17. Data: 2010-08-20 11:34:38
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Michał Gut pisze:

    > raczej nie - moje kwity prowadzi br

    Taki teoretyczny przypadek:
    Kupujesz coś wysyłkowo, faktura wystawiona 31 sierpnia i wysłana pocztą
    wraz z zakupem, dociera np. 2 września. Dzień później zanosisz do br
    wszystkie faktury sierpniowe, nie mówiąc, że tę jedną dostałeś dopiero
    we wrześniu. Jak myślisz, jak z niej rozliczą vat? :)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 18. Data: 2010-08-20 11:42:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 20-08-2010 13:32, cef pisze:

    > Nie jest tak źle i dla rozliczających miesięcznie.
    > W końcu są dwa okresy rozliczeniowe dodane, więc
    > miesiąc otrzymania lub następny
    I koniec

    > lub jeszcze następny -
    > nie pamiętam od kiedy tak jest.

    Nie jest.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 19. Data: 2010-08-20 11:44:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michał Gut wrote:

    > raczej nie - moje kwity prowadzi br

    No nie wiem, nie wiem, jeśli to jest tańsze biuro niż 50zł/miesiąc...

  • 20. Data: 2010-08-20 11:47:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maddy wrote:

    > I koniec

    > Nie jest.

    Hmm, to jak mam rozumieć art 86.11?
    Jakoś inaczej niż prawo do odliczenia w dwóch następnych
    okresach rozliczeniowych?
    Czy mam nieaktualną ustawę?