  • 1. Data: 2003-04-23 17:15:07
    Temat: darowizna
    Od: Ed Colanski <e...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich!

    Za niedługo umieszczę znajomą w prywatnym Domu Opieki. Chciałbym
    comiesięczne opłaty za pobyt móc odliczyć sobie od podatku za 2003 z
    tytułu darowizny na cele charytatywno-społeczne. Czy:
    -jest to wogóle możliwe?
    -mógłby mi ktoś podesłac wzór takiej umowy i zawartych w niej sformułowań?
    -muszę tę umowe zrealizować w formie aktu notarialnego?

    Ogólnie docenię każda pomoc w tym temacie. Sprawa jest pilna!

    Z góry dzięki
    EC

  • 2. Data: 2003-04-23 20:49:46
    Temat: Re: darowizna
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Ed Colanski" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > -muszę tę umowe zrealizować w formie aktu notarialnego?
    >
    > Ogólnie docenię każda pomoc w tym temacie. Sprawa jest pilna!

    W takiej formie jak sobie wymysliłeś nie jest to mozliwe.

    Pozdrowienia
    Michał

  • 3. Data: 2003-04-23 21:23:55
    Od: Ed Colanski <e...@p...onet.pl>

    Grupy wrote:
    > Użytkownik "Ed Colanski" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W takiej formie jak sobie wymysliłeś nie jest to mozliwe.

    Ale dlaczego nie? A gdybym stworzył umowę darowizny między mną a Domem
    Opieki i w niej zawarł, że przeznaczoną kwotę D.O. przeznaczy na koszty
    pobytu danej osoby? Nie przeszłoby to?

    EC

  • 4. Data: 2003-04-24 13:40:33
    Od: "Yennifer" <y...@a...pl>

    > Ale dlaczego nie? A gdybym stworzył umowę darowizny między mną a Domem
    > Opieki i w niej zawarł, że przeznaczoną kwotę D.O. przeznaczy na koszty
    > pobytu danej osoby? Nie przeszłoby to?
    >
    > EC

    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/od_osob_fizyczn
    ych/skala_podatkowa_2003
    .doc

    Zobacz tutaj - moze sie myle ale nie ma tutaj ulg podatkowych w wyniku
    darowizn

    --

    pozdr.
    Yenn

  • 5. Data: 2003-04-25 18:51:41
    Od: "kurdebalans" <k...@h...pl>

> [...]
    >
    > Ale dlaczego nie? A gdybym stworzył umowę darowizny między mną a Domem
    > Opieki i w niej zawarł, że przeznaczoną kwotę D.O. przeznaczy na koszty

    Z prawnego punktu widzenia nie jest to darowizna tylko umowa zapłaty
    za coś. Z godnie z ordynacją podatkową nie nazwa umowy tylko zawarta w niej
    treść decyduje o potraktowaniu jej tym a nie innym paragrafem ustawy. US
    zażąda
    też deklaracji ze strony "obdarowanego" co do wykorzystania "darowizny".
    [kurdebalans]

  • 6. Data: 2003-04-27 00:03:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Apr 2003, kurdebalans wrote:

    >+ Użytkownik "Ed Colanski" <e...@p...onet.pl> [...]
    >+ > >>Za niedługo umieszczę znajomą w prywatnym Domu Opieki.
    [...]
> [...]
    >+ zażąda
    >+ też deklaracji ze strony "obdarowanego" co do wykorzystania "darowizny".

    Przyznam że można próbować tak podejść do sprawy.
    Przyznam jednak również, że z prasy pamiętam takie podejście do
    fundowania leczenia, choć nie dam głowy czy jakiś przepis się od
    czasu kiedy widziałem taki komentarz nie zmienił :(
    Powiedz nam: czy darowizna może być *celowa* ?
    Ktoś daje środki szkole z przeznaczeniem na sprzęt komputerowy,
    na przykład (czyli zapłata za łącze do internetu już nie spełni
    celu).

    pozdrowienia, Gotfryd