    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: darowizna
    Date: Sun, 27 Apr 2003 02:03:17 +0200

    On Fri, 25 Apr 2003, kurdebalans wrote:

    >+ Użytkownik "Ed Colanski" <e...@p...onet.pl> [...]
    >+ > >>Za niedługo umieszczę znajomą w prywatnym Domu Opieki.
    [...]
    >+ > Ale dlaczego nie? A gdybym stworzył umowę darowizny między mną a Domem
    >+ > Opieki i w niej zawarł, że przeznaczoną kwotę D.O. przeznaczy na koszty
    >+ > pobytu danej osoby? Nie przeszłoby to?
    >+
    >+ Z prawnego punktu widzenia nie jest to darowizna tylko umowa zapłaty
    >+ za coś. Z godnie z ordynacją podatkową nie nazwa umowy tylko zawarta w niej
    >+ treść decyduje o potraktowaniu jej tym a nie innym paragrafem ustawy. US
    >+ zażąda
    >+ też deklaracji ze strony "obdarowanego" co do wykorzystania "darowizny".

    Przyznam że można próbować tak podejść do sprawy.
    Przyznam jednak również, że z prasy pamiętam takie podejście do
    fundowania leczenia, choć nie dam głowy czy jakiś przepis się od
    czasu kiedy widziałem taki komentarz nie zmienił :(
    Powiedz nam: czy darowizna może być *celowa* ?
    Ktoś daje środki szkole z przeznaczeniem na sprzęt komputerowy,
    na przykład (czyli zapłata za łącze do internetu już nie spełni
    celu).

    pozdrowienia, Gotfryd