  • Data: 2006-04-06 14:13:28
    Temat: Re: darowizna na zakup mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    wektor wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    > wiadomości news:e11ncv$fcp$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Jeżeli kwota przekracza 9.637 zł trzeba zgłosić w Urz. Skarbowym.

    > US?
    >
    > Trzeba spisać umowę darowizny.

    Warto, ale nie trzeba.
    Tzn, własciwa forma to darowizna notarialna, ale nie zachowanie tej
    formy, przy spełnieniu darowizny też jest wystarczające.

    > Do kwoty 9637 zł nie trzeba podawać
    > celu, na jaki jest przeznaczona darowizna.

    Powyzej też, nie, tylko że trzeba zapłacic podatek.

    > Na kwotę darowizny powyżej
    > 9637 zł musi być podany cel (przeznaczenie na mieszkanie).
    ... jeśli chce się uniknąć zapłacenia podatku.

    > Aby uniknąć opodatkowania darowizny powyżej 9637 zł (raz na 5 lat),
    > trzeba umowę darowizny w ciągu 30 dni zarejestrować w US i wypełnić
    > "Zeznanie podatkowe" (druk Min. Fin. SD) z podpisami darczyńcy i
    > obdarowanego.

    ???
    może ja o czymś nie wiem.
    Pokaż paragraf, który nakazuje mi to zgłośić do US.

    I to, że raz na 5 lat, też jest nieprawdą.