  • 11. Data: 2005-05-15 06:19:55
    Temat: Re: darowizna- pomocy!!!!!
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Micz wrote:

    > Czy na pewno beda mogły upomnieć sie o zachowek? W tej sytuacji porada prawnika nie
    ma sensu, bo ta umowa jego zdaniem wykluczała ich prawa do zachowku. Gdzieś
    wyczytałam że zależy to od kwestii "służebności" lub czystej umowy na dożycie. Nie
    rozumiem jednak tego.

    Będą sie mogły upomnieć o zachowek, jeżeli nie minie 10 lat od daty
    darowizny do daty śmierci. Czyli, smutne ale prawdziwe, raczej na pewno.
    Zmieńcie prawnika.

    > Co robić jeśli nie mamy takiej kasy. Czy jest możliwość odroczenia spłaty podatku?
    nie ma dochodu- student.

    Nic nie słyszałem o wyjątkach, bo notariusz jest tylko wykonawcą
    przepisów, on tą kasę musi odprowadzić do US.
    Trzeba by dokładnie poczytać ordynację podatkową.

    > .... tez rozpatrywaliśmy taki wariant:), :), ale dom ma byc syna, a więc na nowo
    kołowrót z testamentem mamy na rzecz wnuka ( mam jeszcze dwoje rodzeństwa). Pod
    uwage był brany nawet wariant sprzedaży, ale znowu kwestia udowodnienia skąd
    pieniądze

    Wariant sprzedazy nie wchodzi w grę, bo transakcja nie może być fikcyjna.
    Wariant ze ślubem polega jeszcze na tym, że kwota darowizny zwolnionej z
    podatku wzrasta z 4902 do 19 tyś z groszami, a i podatek od reszty 12%,
    a nie 20.
    Czyli zrobić darowiznę, ale po ślubie.
    Jeszcze jest wariant ślubu bez darowizny, tylko trzeba policzyć kto
    wówczas dziedziczy. Nie znam się na tym.

    > tez słyszałam o tym par. , ale nie ma umowy, a sporządzając ja teraz jest obawa
    ,że dziadek nie dozyje 2 lat

    > P.S dziekuję za porady, już wiem więcej. W tej chwili jednak dalej pozostaje
    problem dużego podatku. Czy oprócz art. 16 są jeszcze jakieś wyłączenia.
    > Nie wiem też jak "technicznie" bedzie wyglądało załatwianie tej sprawy. Czy syn
    musi także podpisać tę umowę. W którym momencie i gdzie?
    > pozdrawiam

    Wszystko u notariusza w momencie sporządzania umowy.
    Najlepiej znaleźć jakiegoś dobrego notariusza wcześniej i z nim się
    umówić na konkretny termin. On też wam wcześniej powie co trzeba
    przynieść ze sobą. Notariusz musi o tym wiedzieć wccześniej, bo musi
    sprawdzić parę rzeczy.

    A wogóle to znajdzie jeszcze doradcę podatkowego, nie prawnika i z nim
    pogadajcie co jest tańsze.

  • 12. Data: 2005-05-15 06:47:25
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    US od
    > razu zapyta skąd wnuczek miał pieniądze na zakup.

    no to to raczejnie problem...

  • 13. Data: 2005-05-15 07:40:15
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Slayer wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości
    >
    > US od

    > no to to raczejnie problem...

    a skąd miał ?

  • 14. Data: 2005-05-15 08:15:29
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    > a skąd miał ?

    podarowało mu wielu darczyńców w kwotach wolnych, częśc pożyczył...

  • 15. Data: 2005-05-15 08:17:41
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "Slayer" <b...@b...ble> napisał w wiadomości

    > podarowało mu wielu darczyńców w kwotach wolnych, częśc pożyczył...

    nie wspominjąc o tym że w roku np. 2001 dostał depozyt nieprawidłowy od
    osoby obcej mającej pokrycie w dochodach...

  • 16. Data: 2005-05-15 10:38:54
    Od: "Micz" <m...@w...pl>

    Witam,
    bardzo dziekuje wszystkim za zainteresowanie moją sprawą, ale dalej nie wiemy do
    końca co robić. Zwrócę się i do doradcy i prawnika ( innego!). Ale może znacie
    odpowiedż jeszcze na pytania poniżej:

    > nie wspominjąc o tym że w roku np. 2001 dostał depozyt nieprawidłowy od
    > osoby obcej mającej pokrycie w dochodach.

    - dlaczego sprzedaż bedzie fikcyjna skoro jest to jego własność i jako kwotę np.
    wpisze wartość dużo zaniżoną np. 10 000 zł, ( wiem ,że pytanie naiwne, ale
    właściwie dlaczego?) US do wymiaru podatku i tak przyjmie wartość rynkową, a taki
    podatek jesteśmy w stanie uiścić
    - czy mając pelnomocnictwo notarialne do zarządu całą nieruchomością może
    pełnomocnik sprzedać dom bez wiedzy właściciela, a właściwie w tym wypadku bez jego
    uczestnictwa w urzędach i bez jego podpisów
    pozdrawiam

  • 17. Data: 2005-05-15 13:58:13
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Slayer wrote:

    > podarowało mu wielu darczyńców w kwotach wolnych, częśc pożyczył...

    i potrafisz znaleźć tylu darczyńców, którzy to potwierdzą?
    Wątpię.

  • 18. Data: 2005-05-15 14:00:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Micz wrote:

> [...]
    właściwie dlaczego?) US do wymiaru podatku i tak przyjmie wartość rynkową, a taki

    można próbować, ale US spróbuje przekwalifikować to na darowiznę,
    podpierając się tym, że umowa była fikcyjna aby nie było podatków. I
    możesz nie wygrać.

> [...]
    pełnomocnik sprzedać dom bez wiedzy właściciela, a właściwie w tym wypadku bez jego
    uczestnictwa w urzędach i bez jego podpisów

    po to jest poełnomocnictwo.
    Doby notariusz dokładnie to sprecyzuje w pełnomocnictwie, co wolno, a
    czego nie wolno.

  • 19. Data: 2005-05-15 17:18:13
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    > i potrafisz znaleźć tylu darczyńców, którzy to potwierdzą?
    > Wątpię.

    daj spokój , prawo w naszym kochanym kraju jest wręcz stworzone dla
    wszelkiej maści oszustów i kanciarzy, dla kogoś kto ma jakie takie pojęcie o
    tym nieujawnione źródła nie są żadnym problemem

    piszesz jakieś dziwne rzeczy o tym że US przekwalifikuje umowę na dorowiznę,
    uzna ją za umowę pozorną , przecież to NIEMOŻLIWE !!
    dla przykładu słynna sprawa kluski i optimusa
    - jak wiadomo optimus exportował i importował ten sam sprzęt zyskując na
    tym VAT
    - kontrolujący z UKS widząc to uznał że jest to działanie mające na celu
    ominięcie podatku VAT (zresztą trudno mi sobie wyobrazić jaki inny cel miał
    optimus tak działając niż ominięcie VAT-u) i zgodnie z ordynacją podatkową
    wydał decyzję nakazującą zapłatę VAT-u
    - sąd jak wiadomo był innego zdania...

    hmm, będąc na miejscu kontrolera z UKS postąpiłbym dokładnie tak samo,
    wydałbym decyzję nakazującą zapłatę VAT-u...

  • 20. Data: 2005-05-15 18:37:53
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Slayer wrote:

    > piszesz jakieś dziwne rzeczy o tym że US przekwalifikuje umowę na
    > dorowiznę, uzna ją za umowę pozorną , przecież to NIEMOŻLIWE !!

    możliwe i wręcz praktykowane

    > dla przykładu słynna sprawa kluski i optimusa

    jego uratowało to, że te komputery fizycznie z Polski wyjechały.

    > hmm, będąc na miejscu kontrolera z UKS postąpiłbym dokładnie tak samo,
    > wydałbym decyzję nakazującą zapłatę VAT-u...

    dokładnie.
    tu będzie tak samo. będzie decyzja, że umowa sprzedaży za 1 zł była w
    celu uniknięcia podatku od darowizny i wyda decyzję o zapłacie podatku
    od darowizny.
    A potem niestety pozostaje droga sądowa, że dziadek tak chciał.
    Ale bez dobrego wyszczekanego adwokata blado to widzę.