  • 1. Data: 2005-05-13 17:27:07
    Temat: Udziałowiec w spółce a ZUS
    Od: "Umiar" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    dziś od pewnego księgowego usłyszałem, że jeśli nie jestem nigdzie
    zatrudniony, nie wykonuję umów zlecenie ani o dzieło, a jestem udziałowcem w
    spółce zoo, to muszę odprowadzać jakieś składki do ZUS-u.
    Wydało mi się to co najmniej dziwne, czy coś Wam wiadomo na ten temat?

    Umiar

  • 2. Data: 2005-05-13 17:35:14
    Temat: Re: Udziałowiec w spółce a ZUS
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Umiar" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zatrudniony, nie wykonuję umów zlecenie ani o dzieło, a jestem udziałowcem
    > spółce zoo, to muszę odprowadzać jakieś składki do ZUS-u.

    Jeśli nie jesteś jedynym udziałowcem to księgowy opowiada bzdury.

  • 3. Data: 2005-05-14 01:17:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 May 2005, Umiar wrote:

> [...]
    >+ spółce zoo, to muszę odprowadzać jakieś składki do ZUS-u.
    >+ Wydało mi się to co najmniej dziwne, czy coś Wam wiadomo na ten temat?

    Mi wiadomo iż jak się jest udziałowcem JEDNOOSOBOWEJ sp. z o.o. to
    owszem, taki zapis w ustawie o SUS jest...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-05-14 05:51:05
    Od: "Umiar" <n...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał:
    > Mi wiadomo iż jak się jest udziałowcem JEDNOOSOBOWEJ sp. z o.o. to
    > owszem, taki zapis w ustawie o SUS jest...

    Dzieki za pomoc, znalazlem ten zapis. Zastanawiam sie nad tym, jak taka
    osoba, udzialowiec, przypuśćmy ma 50% udzialów, jest prezesem sp. z o.o.,
    może "wyciągać" pieniadze z własnej spółki. Ale wyciagac tak, zeby US mial
    jak najmniej do zabrania.
    Macie jakies pomysly?

    Umiar

  • 5. Data: 2005-05-14 13:45:24
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > może "wyciągać" pieniadze z własnej spółki. Ale wyciagac tak, zeby US mial

    Tak.
    Dołożyć drugiego udziałowca z minimalnym udziałem.
    I potem hulaj dusza - wynagrodzenie (bez umowy o prace czy innej) w koszty,
    bez zus, opdatkowane tylko pdof - bez limitów.

  • 6. Data: 2005-05-14 14:50:22
    Od: "Umiar" <n...@p...onet.pl>

    Cavallino napisał:
    > Tak.
    > Dołożyć drugiego udziałowca z minimalnym udziałem.
    > I potem hulaj dusza - wynagrodzenie (bez umowy o prace czy innej) w
    > koszty, bez zus, opdatkowane tylko pdof - bez limitów.

    U mnie w spolce jest 3 udziałowców, jak to najlepiej rozegrac?
    Jak wyplacac wynagrodzenie, na jakiej podstawie, czy to bedzie zaliczka na
    poczet przyszlych dochodów? Napisz cos wiecej na ten temat.

    Umiar

  • 7. Data: 2005-05-14 17:23:53
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > U mnie w spolce jest 3 udziałowców, jak to najlepiej rozegrac?

    Tak jak pisałem - poszukaj w archiwum, dość dokładnei opisałem to w ciągu
    ostatniego miesiąca.

    > Jak wyplacac wynagrodzenie, na jakiej podstawie, czy to bedzie zaliczka na
    > poczet przyszlych dochodów? Napisz cos wiecej na ten temat.

    Przeczytaj archiwum, niedawno było dokładnie.

  • 8. Data: 2005-05-15 10:59:02
    Od: "meg-ann" <k...@W...gazeta.pl>

    Witam, ja chciałabym wiedzieć, jak to jest ze składką zdrowotną - pracuję na
    umowę-zlecenie, mam odprowadzane składki, czy będąc udziałowcem w spółce z
    o.o. / będzie dwóch / - musiałabym odprowadzać jakieś składki, a zwłaszcza
    zdrowotną ? W innych przypadkach pracy w dwóch firmach tak jest - jak jest w
    spółce z o.o. ?
    I drugie pytanie - czy w spółce z o.o. muszą być wysokie obroty ?

  • 9. Data: 2005-05-15 19:39:45
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "meg-ann" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > o.o. / będzie dwóch / - musiałabym odprowadzać jakieś składki, a zwłaszcza

    Jak na razie nie.
    Dopóki nie zrobisz się członkiem rady nadzorczej.

    > W innych przypadkach pracy w dwóch firmach tak jest

    Tak nie jest - od dywidendny nic takiego się nie pobiera.
    Chyba że mówisz o innych dochodach, ale wtedy sprecyzuj o jakich.