  • 1. Data: 2005-05-13 17:48:28
    Temat: likwidacja DG - zwrot VAT.
    Od: "Maciej" <m...@m...kak.sdfd.pl>

    Witam,

    Zastanawiam się nad likwidacją DG. Proszę o potwierdzenie / zdementowanie
    moich przypuszczeń co do wysokości VAT , jaki musiałbym oddać przy
    likwidacji [żadnych środków trwałych nie mam] :

    Czy będzie to wartość zakupionych na firmę sprzętów (np. laptop), która
    umożliwiła niepłacenie równoważnej jej sumy VAT należnego (od klientów
    firmy) ?

    Przykład :
    (dane teoretyczne)
    VAT naliczony :

    10000 zł
    (w tym 5000 zł jako koszt działalności : laptop, xero, etc)
    Reszta : towary do sprzedaży klientom końcowym

    VAT należny :

    9000 zł

    Czy dobrze rozumuję : W związku z tym,iż mam 1000 zł nadpłaty VAT
    naliczonego nad należnym , będę musiał zwrócić :

    5000 zł (koszty firmy) - 1000 zł nadwyżki = 4000 zł ; czy tez : 5000 zł.
    Rozumiem,że VAT, który zawarty był w towarach do dalszej odsprzedaży, nie
    muszę zwracać.

    Jeśli piszę bzdury, proszę o krótkie info, jak będzie wyglądała przykładowa
    sytuacja.
    PS. A może lepiej zawiesić DG [wiem,że mogą być perturbacje z ZUS,ale z
    kolei wiem,że prawie wszyscy zawieszają) ?

    Pozdrawiam,
    Maciej