  • 1. Data: 2002-03-07 13:33:24
    Temat: data sprzedazy wczesniejsza niz data zakupu
    Od: "ppp" <p...@p...onet.pl>

    czesc...

    czy data sprzedazy moze byc wczesniejsza niz data zakupu danego towaru?

    mam juz towar na ktory dopiero otrzymam fakture a hcialbym go juz sprzedac -
    czy to dopuszczalne?

  • 2. Data: 2002-03-07 14:27:30
    Temat: Re: data sprzedazy wczesniejsza niz data zakupu
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "ppp" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy data sprzedazy moze byc wczesniejsza niz data zakupu danego towaru?
    > mam juz towar na ktory dopiero otrzymam fakture a hcialbym go juz
    jest dopuszczalne.... postaraj się o WZ, albo wystaw PZ na ten towar
    w dacie jego faktycznego otrzymania i będzie OK
    (inna sprawa, że jak np FV zakupu dostaniesz w next m-cu to będziesz miał
    wcześniej VAT należny niż naliczony...)

    pozdr
    KTP

  • 3. Data: 2002-03-08 08:31:43
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Thu, 7 Mar 2002 14:33:24 +0100, "ppp" <p...@p...onet.pl>
    wrote:

    >czy data sprzedazy moze byc wczesniejsza niz data zakupu danego towaru?
    >
    >mam juz towar na ktory dopiero otrzymam fakture a hcialbym go juz sprzedac -
    >czy to dopuszczalne?

    Dla VATowca raczej nie. A wynika to z takiego drobiazgu, że faktura
    może być wystawiona _po_ dokonaniu sprzedaży, a przez sprzedaż towaru
    rozumie się wydanie tego towaru kupującemu.

    Sławomir Dąbrowski

  • 4. Data: 2002-03-08 14:54:08
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Mar 2002, Sławomir Dšbrowski wrote:

> [...]
    >+ może być wystawiona _po_ dokonaniu sprzedaży, a przez sprzedaż towaru
    >+ rozumie się wydanie tego towaru kupującemu.

    W kwestii formalnej: *niewielkia* zakładka jest możliwa, IMHO.

    W szczególności:
    - jeśli dostawca (ten u kogo kupujemy, *my* !) wydał towar
    a fakturę "da póżniej" (ma czas - 5 dni !!)
    - jeśli dostawca ma nasze upoważnienie do "wystawiania bez
    podpisu odbiorcy" i faktura "idzie" :) (w tym przypadku
    5 dni plus rozsądny czas "iścia" ;) faktury)

    Rozporządzenie ds. KPiR powiada ze należy wtedy towar
    przyjąć na podstawie "opisu" (samodzielnie sporządzonego
    i podpisanego) a fakturę dołączyć "jak dojdzie".

    Przeciwwskazań dla VATowca nie widzę - oczywiście z zastrzeżeniem
    owych 5 dni w których nasz dostawca ma czas na wydanie faktury.
    I z zastrzeżeniem że VAT można odliczyć *po otrzymaniu faktury
    zakupu* (a nie towaru), więc w skrajnym przypadku kredytujemy
    przez miesiąc Skarb Państwa tym samym VATem dwa razy :]

    IMHO sprawa wygląda tak: jeśli pytający *już ma* towar
    i chce go sprzedać dalej - musi dopilnować, żeby dostawca
    podał datę dostarczenia towaru (do pytającego !) *przed*
    datą odsprzedaży - sama faktura może być wystawiona
    z owym poślizgiem max. 5 dni.
    I można - mając *pewność* że faktura zostanie np. po ustaleniu
    telefonicznym wystawiona i zaksięgowana przez *dostawcę*
    towaru - sprzedać towar dalej i czekać aż faktura dojdzie.

    Oczywiście jak nasz dostawca jest hm... lekko roztargniony
    i pomimo obietnicy faktury NIE WYSTAWI (a później bardzo
    będzie przepraszał "że zapomniał") to BĘDZIE PROBLEM.

    Krótko mówiąć - IMHO da się, tylko trzeba baaaardzo pilnować
    co się robi...

    >+ Sławomir Dąbrowski

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (test faktury z datą wystawienia 4 dni po sprzedaży pozytywny,
    przynajmniej 1. rekacja 2 biur rachunkowych była taka sama: OK)

  • 5. Data: 2002-03-08 16:02:55
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0203081541280.1277-100000@irys
    .stanpol.com.pl...

    > [...]
    > [...]
    >
    > W kwestii formalnej: *niewielkia* zakładka jest możliwa, IMHO.

    AFAIR to nie dalej jak 1-2 miesiecy temu podatkowcy z PWC lub jakiejs innej
    firmy z Big5lub6 wypowiadali sie na podobny temat dla Gazety Wyborczej.
    Konkluzja byla taka, ze przepisy o VAT nie zakazuja wystawienia faktury
    wczesniej. Zainteresowani powinni przejrzec archwium.

    Karol

  • 6. Data: 2002-03-13 11:15:32
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Fri, 8 Mar 2002 15:54:08 +0100, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >
    > W szczególności:
    >- jeśli dostawca (ten u kogo kupujemy, *my* !) wydał towar
    > a fakturę "da póżniej" (ma czas - 5 dni !!)

    Ups! Nie doczytałem pierwotnego postu do końca. W tym wypadku jak
    najbardziej można sprzedać przed otrzymaniem faktury.

    Sławomir Dąbrowski

  • 7. Data: 2002-03-13 11:17:50
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Fri, 8 Mar 2002 17:02:55 +0100, "Karol" <a...@b...com> wrote:

> [...]
    >Konkluzja byla taka, ze przepisy o VAT nie zakazuja wystawienia faktury
    >wczesniej. Zainteresowani powinni przejrzec archwium.

    Jeżeli byli z Arthur Andersen to raczej bym się ich zdaniem nie
    kierował ;)

    Sławomir Dąbrowski