  • 1. Data: 2006-10-16 19:42:07
    Temat: dg dla byłego pracodawcy
    Od: Ra <w@stopce>

    zatrudniłem się niedawno w pewnej firmie, zarobki są nienajgorsze i
    łąpię pod koniec roku w mniejszy zus, policzyłem sobie że sporo bym
    zyskał finansowo pracują jako dg na liniowym podatku. Zakładając dg:
    - czy mógłbym wtedy płacic min. zus (tzn coś ok 800zł)
    - przez jaki czas nie mógłbym przejśc na 19% wtedy w rozliczeniach z tym
    klientem ?
    - obiło mi się o uszy że gilowska ma zamiar ukrócic takie praktyki

    --
    arek at aster dot pl

  • 2. Data: 2006-10-17 10:27:04
    Temat: Re: dg dla byłego pracodawcy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Oct 2006, Ra wrote:

    > - przez jaki czas nie mógłbym przejśc na 19% wtedy w rozliczeniach
    > z tym klientem ?

    Nie w rozliczeniach "z tym klientem" a *W OGÓLE*.
    Uzyskanie dochodu od byłego pracodawcy powoduje wylot zarówno z ryczałtu
    jak i 19%.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-10-17 10:58:53
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 17 paź o godzinie 12:27, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > Nie w rozliczeniach "z tym klientem" a *W OGÓLE*.
    > Uzyskanie dochodu od byłego pracodawcy powoduje wylot zarówno z ryczałtu
    > jak i 19%.

    Co do ryczałtu - to jest okres dwuletni ustalony do tej "karencji" - tzn.
    jeżeli po 3 latach pohandlujesz z niegdysiejszym pracodawcą - to możesz
    nadal odprowadzać podatki w formie ryczałtu bądż karty podatkowej.

    --
    Herbi
    17-10-2006 12:58:47

  • 4. Data: 2006-10-17 12:03:44
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 17 paź o godzinie 12:58, na pl.soc.prawo.podatki, Herbi napisał(a):

    > Co do ryczałtu - to jest okres dwuletni ustalony do tej "karencji" - tzn.
    > jeżeli po 3 latach pohandlujesz z niegdysiejszym pracodawcą - to możesz
    > nadal odprowadzać podatki w formie ryczałtu bądż karty podatkowej.

    Na potwierdzenie mojej tezy:
    Ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od
    niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z dnia 27
    listopada 1998 r.)

    art. 8 pkt 1.6

    rozpoczynających działalność samodzielnie lub w formie spółki, jeżeli
    podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników, przed rozpoczęciem
    działalności w *roku podatkowym* lub w *roku poprzedzającym rok podatkowy*,
    wykonywał w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy
    czynności wchodzące w zakres działalności podatnika lub spółki.

    --
    Herbi
    17-10-2006 14:03:41

  • 5. Data: 2006-10-17 14:08:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Oct 2006, Herbi wrote:

    > Co do ryczałtu - to jest okres dwuletni ustalony do tej "karencji"

    A to tak - na "liniowym" też tak jest.
    Streściłem ideę :)

    pzdr, Gotfryd