  • Data: 2003-09-09 17:13:02
    Temat: Re: dług wobecskarbupaństwa-ważne
    Od: pronet <z...@p...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > http://www.nsa.gov.pl/ramki/main/main.php3?str=ordpo
    d&param=ord_pod

    > znalazłem coś takiego - czy to jest aktualny tekst?
    >
    > pozdrawiam
    Chyba nie bardzo. W mojej wersji zaczyna sie tak:
    Rozdzial 15.
    Art.107.Par. 1 W przypadkach i w zakresie przewidzianych w niniejszym
    rozdziale za zaleglosci podatkowe podatnika odpowiadaja calym swoim
    majatkiem solidarnie z podatnikiem rowniez osoby trzecie.

    itd. Problem tylko w definicji osob trzecich - tego nie moge znalezc,
    choc troche dalej jest definicja czlonka rodziny. Ta ordynacja
    obowiazujaca od 1 stycznia tego roku to perelka. Nie pamietam na grupie
    burzy z jej powodu. Bylo tylko o korekcie deklaracji.
    Rozpisalem sie to podam przyklad :
    Art. 33. Par 1. Zobowiazanie podatkowe przed terminem platnosci moze byc
    zabezpieczone na majatku podatnika, a w przypadku osob pozostajacych w
    zwiazku malzenskim takze na majatku wspolnym, jezeli zachodzi
    uzasadniona obawa, ze nie zostanie ono wykonane, a w szczegolnosci gdy
    podatnik nie uiszcza wymaganych zobowiazan o charakterze
    publicznoprawnym i dokonuje czynnosci, ktorych skutkiem jest utrata
    prawa wlasnosci do majatku.

    Prawda, ze swietne pole do popisu. Dalej jest tez o tym, ze takie
    zabezpieczenie na majatku moze byc dokonane przed wydaniem decyzji (np.
    pokontrolnej)

    Niestety tekst mam na papierze i nie moge podac linka.
    Pzdr ZN