  • 11. Data: 2006-08-01 16:31:01
    Temat: Re: doradzcie w kwestii zusu... [OT]
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 01-08-2006 o 18:31:34 Baton <k...@N...fm> napisał:

    > Ktorej? Moglbys sprecyzowac?

    O ubezpieczeniach społecznych.

  • 12. Data: 2006-08-01 16:31:34
    Od: "Baton" <k...@N...fm>

    > Tutaj nie trzeba zgadywać tylko zajrzeć do ustawy. Stoi jak byk :)

    Ktorej? Moglbys sprecyzowac?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 13. Data: 2006-08-01 16:35:10
    Od: t <r...@o...pl>

    > Ktorej? Moglbys sprecyzowac?
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Baton

    Nie sprawdzałem w środku ale to chyba to http://www.pit.pl/pages/i/1727.php
    Na drugi raz poszukaj troche sam bo czasami nikomu sie nie chce
    po raz nty pisać tego samego i zostajesz bez odpowiedzi :)

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2006-08-01 18:10:40
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@N...fm> napisał w wiadomości

    > Jestes w 100% pewien ze osoba zatrudniona na 1/4 etatu, zarabiajaca
    > minimum krajowe ma prawo do placenia tylko zdrowotnego od wlasnej DG?

    może być i 1/50 etatu, byle wynagrodzenie miesięczne przekraczało minimalne
    obecnie blisko 900 zet

    Magdi

  • 15. Data: 2006-08-01 18:14:56
    Od: "Baton" <k...@N...fm>

    > Nie sprawdzałem w środku ale to chyba to
    > http://www.pit.pl/pages/i/1727.php
    > Na drugi raz poszukaj troche sam bo czasami nikomu sie nie chce
    > po raz nty pisać tego samego i zostajesz bez odpowiedzi :)

    No wiem, wiem... google ;-)
    Chyba wszystko juz bylo :-)
    Thx za odpowiedz! Mam 39st. goraczki wiec wybacz...

    Pozdro

    Baton

  • 16. Data: 2006-08-01 19:01:34
    Od: "Baton" <k...@N...fm>

    > Jestes w 100% pewien ze osoba zatrudniona na 1/4 etatu, zarabiajaca
    > minimum krajowe ma prawo do placenia tylko zdrowotnego od wlasnej DG?

    Troche jeszcze 'pomecze' temat:

    - owa 'ulga' w oplacaniu zus (tylko zdrowotne) dotyczy tylko nowootwieranych
    DG? Tzn. po wejsciu w zycie nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczen
    spolecznych - 30.01.2006? Ci co prowadzili DG przed wejsciem w zycie tej
    ustawy nie sa objeci ulga i placa pelny zus z DG (ok.700pln), nawet jak
    nagle zostaliby etatowcami i dostawali min. wynagrodzenie. Dobrze mysle?

    - Mozliwy jest jakis 'myk' pt. zamkniecie starej DG, otwarcie nowej DG z
    nizszym zusem?

    - W ramach DG z ulgowym zusem (zdr.) nie mozna swiadczyc uslug na rzecz
    bylego i obecnego pracodawcy? Czy chodzi tylko o te same uslugi? Tzn. z
    umowy o prace dostaje wynagrodzenie za cos tam a faktury dla pracodawcy
    wystawia na cos innego? Czy nie jest to pole do obejscia ustawy?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 17. Data: 2006-08-01 19:36:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Baton wrote:

    > Troche jeszcze 'pomecze' temat:
    >
    > - owa 'ulga' w oplacaniu zus (tylko zdrowotne) dotyczy tylko
    > nowootwieranych DG? Tzn. po wejsciu w zycie nowelizacji ustawy o
    > systemie ubezpieczen spolecznych - 30.01.2006?

    Tylko zdrowotne, to nie ulga, bo zdrowotne w pełnej wyskości
    płaci i ten co ma starą działalność
    i ten co zakłada nową.

    Ci co prowadzili DG
    > przed wejsciem w zycie tej ustawy nie sa objeci ulga i placa pelny
    > zus z DG (ok.700pln), nawet jak nagle zostaliby etatowcami i
    > dostawali min. wynagrodzenie. Dobrze mysle?

    Nie.

    > - Mozliwy jest jakis 'myk' pt. zamkniecie starej DG, otwarcie nowej
    > DG z nizszym zusem?

    Nie, bo ta nowa nie będzie już "nowa".
    Jest pięcioletni okres "nieprowadzenia" w ustawie.

    > - W ramach DG z ulgowym zusem (zdr.) nie mozna swiadczyc uslug na
    > rzecz bylego i obecnego pracodawcy?

    Zamiast mieszać pojęcia zbiegu ubezpieczeń
    (tylko zdrowotne) i ulgi dla nowych działalności
    lepiej przeczytaj ustawę.
    Poszukaj sobie samodzielnie podstawy prawnej
    do tego o czym tu ludzie piszą.
    To bardzo pomaga.

  • 18. Data: 2006-08-02 07:16:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Aug 2006, t wrote:

    > O ubezpieczeniach społecznych.

    ...i o ubezpieczeniach zdrowotnych.
    Mają w nazwie "o systemie" (np. ubezpieczenień społecznych)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2006-08-03 21:19:27
    Temat: Re: doradzcie w kwestii zusu...
    Od: "siliana" <t...@o...pl>

    Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    >w 1 firmie jestrem zatrudniona na umowe o prace na czas nieokreslony. po
    >godzinach prowadze mala firme wlasna jako osoba fizyczna prowadzaca
    >dzialalnosc gospodarcza. w tej mojej firemce place obowiazkowy zdrowotny
    >zus (ok. 160 zl miesiecznie). zwalniaja mnie z pracy tej na czas
    >nieokreslony - i co wtedy z zusem? musze nagle placic pelen zus, a jak mnie
    >nie stac, to musze ja zamknac?

    z tego, co piszecie, to nie pozostaje mi nic innego, jak zawiesic
    dzialalnosc. czy ta operacja cos kosztuje?
    i czy moglibyscie mi napisac kwoty czesci skladowych minimalnego zusu?
    (zdrowotne itd.)

  • 20. Data: 2006-08-03 21:22:24
    Od: Piotr Niżyński <a...@b...pl>

    > i czy moglibyscie mi napisac kwoty czesci skladowych minimalnego zusu?
    > (zdrowotne itd.)

    Na firma.onet.pl jest pod ręką,
    http://firma.onet.pl/1358,1104088,parametry.html (ZTCP chorobowe jest
    nieobowiązkowe, a wypadkowe może przyjmować wartości z pewnego zakresu w
    zależności od charakteru pracy)