  • Data: 2006-06-30 18:32:40
    Temat: Re: dotacja z UP a koszty uzysk.
    Od: <g...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <g...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:e82jtp$m5e$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam, czy ktoś mógłby mi podpowiedziec jak ując w KPIR dotację z Urzędu
    > Pracy? Dzwoniłam do trzech urzedów skarbowych i nikt nie umiał mi
    > odpowiedziec / mam zadzwonic za dwie godziny jeszcze raz, a mój urzad
    radzi
    > aby opisac sprawe wtedy mi odpowiedza/.Chodzi o dotacje z urzedu pracy dla
    > osób bezrobotnych, na rozpoczecie działalnosci gospodarczej. Czy jest to
    > przychód zwolniony z podatku dochodowego i czy wydatki pokryte ta dotacja

    > kosztem uzyskania? Jak to uja w Kpir?
    >
    > Ze strony izby skarbowej w Gdańsku:
    -".... srodki z Funduszu Pracy na
    podjecie działalnosci gospodarczej wolne są od opodatkowania podatkiem
    dochodowym i nie nalezy ich wpisywac do kpir"
    -" ...wydatki na zakup wyposazenia.....stanowia koszty uzyskania przychodów
    pomimo,że zostały pokryte ze srodków pienięznych wolnych od
    opodatkowania..."
    -....jezeli nastapi nabycie srodków trwałych z otrzymanej dotacji, nie uważa
    sie za koszty uzyskania przychodów ani wydatków poniesionych na ich nabycie
    , ani tez dokonanych od tego majatku odpisów amortyzacyjnych..."
    www.is.gdansk.pl/regulation.php?rid=5937