  • Data: 2006-07-02 10:15:16
    Temat: Re: dotacja z UP a koszty uzysk.
    Od: "Tomek O" <k...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A na jakiej podstawie? Jeśli w bilansie otwarcia są środki pieniężne na
    > zakup, to tak bo kupuje się na firmę i są przychody od których odlicza się
    > koszty i wylicza zysk do opodatkowania. A w tym przypadku środki wydaje
    > się zgodnie z wnioskiem, czyli przed. Jeśli kupiłeś w kwietniu a pierwsze
    > przychody firma ma np. w sierpniu?

    Wyposażenie kupuje bodajże przed rozpoczęciem działalności które staje się
    moją własnością. Po rozpoczęciu działalności wprowadzam je jako składniki
    majątku w tej działalności.

    > Środki trwałe z zasady nie są kosztami u.p. Kosztem jest amortyzacja.

    Dokładnie.

    > W momencie otrzymania dotacji jest się osobą bezrobotną, czyli nie mającą
    > żadnych dochodów. Dlatego nie ma żadnych kosztów.
    > Poza tym jakie to środki trwałe można kupić za te parę tysięcy? I też
    > chciałbym wiedzieć na jaką działalność wystarcza 11500 zł.

    Chyba się nie rozumiemy. Składniki majątku są moją własnością którą
    zakupiłem z dotacji. Rozpoczynam działalność i wprowadzam je do tej
    działalności jako bezzaprzeczalnie z nią związane . Stają się kup z tej
    działalności w dniu wprowadzenia. Odnośnie środków trwałych nie będą kup
    ponieważ nie stanowią kup " ..... odpisów z tytułu zużycia środków trwałych
    ..................... albo zwróconym podatnikowi w jakiejkolwiek formie, ".
    Zastanawiam się czy w umowie z UP jest jasno napisane że składniki majątku
    zakupione z dotacji trzeba używać 12 miesięcy po rozpoczęciu działalności
    czy można krócej ? Przeczytaj interpretacje którą podali przedmówcy i ja.