  • Data: 2006-07-05 09:29:58
    Temat: Re: dotacja z UP a koszty uzysk.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 5 Jul 2006, gonia wrote:

    > wyborem jest zgłoszenie rejestracyjne, i tak mi wychodzi każdorazowo

    Tak, ale *termin* zgłoszenia wyboru uzależniony jest jedynie
    od czynności opodatkowanych, a nie czynności służacych czynnościom
    opodatkowanym.
    Inaczej mówiąc, w odróżnieniu od zgłoszenia NIP (prowadzenia DG)
    kiedy to zgłoszenie NIP składa się nie później niż 7 dni od rozpoczęcia
    DG (czyli *wszelkich* czynności stanowiacych DG, nie tylko sprzedaży)
    wymóg wyboru dla VAT uzależniony jest jedynie od czynności opodatkowanych
    (czyli sprzedaży).
    Krótko mówiąc - mimo że podatnikiem jest osoba prowadząca DG, to termin
    rejestracji nie biegnie od dnia rozpoczęcia prowadzenia DG a określony
    jest na dzień 1. sprzedaży.
    Wyraziłem się jaśniej? :)

    > tak. Może się źle wyraziłam, ale na pewno nie to miałam na myśli. Skoro
    > decyduję się być podatnikiem VAT czynnym, składam zgłoszenie

    W terminie 7 dni od rozpoczęcia DG. Albo 21 dni. Albo 180 dni - bo
    ustawodawca nie określł limitu terminu :)

    > i deklaracje, w
    > których wykazuję podatek naliczony.

    ...dla których jest przepis określający termin odliczenia.
    To prawda. Ale... ale mi to coś niespójnie wygląda.
    I zawsze można duplikaty z aktualną datą wziąć ;)

    > Jeśli nie dokonam takiego
    > zgłoszenia, nie składam deklaracji, bo nie mam obowiązku. Nie składając
    > deklaracji nie wykazuję VATu naliczonego, więc przepada mi on , bo przepis
    > stanowi, że podatek VAT odlicza się w okresie faktury bądź następnym (
    > zresztą tak samo pisałam wczesniej, więc pewnie typowo sie nie zrozumiemy;D)

    A nie nie, z deklaracją to ja rozumiem :)
    Co w przypadku wzięcia duplikatów?

    A tak poza tym - jak ktoś jeszcze to czyta to oczywiście też bym wziął
    i się zarejestrował i już - aby nie walczyć ze sprzecznymi przepisami,
    bo odsetki skarbowe ostatnią nikłe są i zysk z wygrania żaden ;)

    > do momentu, w którym będziesz chciał o ten VAT pomniejszyć podatek należny
    > (oczywiście nie rozpatrujemy zgłoszenia dokonanego w przeciągu 1 okresu,
    > przed złożeniem deklaracji ). Dalej nie widzę przepisu, który mówiłby, że co
    > prawda podatek to się odlicza jak podano, ale jak nie dokonałeś jeszcze
    > pierwszej sprzedaży, to możesz wykazać wszystkie te zakupy w pierwszej
    > deklaracji. Może i powinien być taki zapis,

    Hm... na mocy Konstytucji? (zakładam że pomijamy chwilowo ETS
    i Dyrektywy)
    Bo prawo do odliczenia jest, zakazu nie ma a przepis (mimo
    że ustawowy) blokuje istniejące prawo niejako ubocznie.

    > Także ja nie widzę zgodności z prawem, nawet ze wsparciem ETS z powodów które
    > podałam

    IMO z VI Dyrektywą i ETS jest prościej: prawo do odliczenia przysługuje.
    I zmartwieniem państwa jest jak zrobić żeby dało się je wyegzekwować,
    IMHO :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)