  • 1. Data: 2003-01-08 18:05:19
    Temat: duza ulga budowlana po staremu
    Od: "mary" <s...@w...pl>

    Jestem nowym "grupowiczem",dopiero dziś Was
    odkryłam,pozdrawiam i mam pytanie-dom na ukończeniu,pozostało wyposażenie w
    sanitariaty,szafy,obudowy,zabudowy,tapety itp.W jakim Dz.Ustaw znajdę wykaz
    co mogę odliczyć w ramach ulgi budowlanej?

  • 2. Data: 2003-01-08 21:17:18
    Temat: Re: duza ulga budowlana po staremu
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mary" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wykaz
    > co mogę odliczyć w ramach ulgi budowlanej?
    Jak rozumiem budujesz dom, a nie remontujesz. Nie ma wykazu przy budowie.
    Odliczasz wszystko, co integralnie jest związane z obiektem mieszkaniowym,
    albo mieszkaniowo-gospodarczym (jeden budynek). Wykaz istnieje tylko przy
    remoncie.
    Andrzej.

  • 3. Data: 2003-01-10 09:01:24
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > albo mieszkaniowo-gospodarczym (jeden budynek). Wykaz istnieje tylko przy
    To prawda, niemniej jednak ow wykaz przy remoncie jest pewna wskazowka...

    A takprzy okazji - jak myslicie, czy lampy oswietleniowe sa integralnie
    zwiazane
    - zawsze
    - jesli ne sa przenosne
    - jesli sa przykrecone trwale (nie na chaczyku) do konstrukcji budynku
    - jesli sa "wbudowane w sciany lub sufitu (np podwieszanego)
    - nigdy.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-01-10 21:54:35
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:avm1rc$181$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
> [...]
    > - jesli sa przykrecone trwale (nie na chaczyku) do konstrukcji budynku
    > - jesli sa "wbudowane w sciany lub sufitu (np podwieszanego)

    Re : Jeśli przyjmiemy, że lampka na biurko z pewnością nie, zaś plafon z
    namalowanym na nim numerem budynku - z pewnością tak, to gdzieś musi istnieć
    granica pomiędzy "tak" i "nie". Skłaniam się do twierdzenia, że kryterium
    decydującym może być "wbudowanie", a więc lampa powinna być elementem
    części substancji budowlanej (np. sufitu podwieszanego, lub stropu teriva,
    albo nawet ściany).
    AR

  • 5. Data: 2003-01-11 09:33:26
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

> [...]
    >
    > Re : Jeśli przyjmiemy, że lampka na biurko z pewnością nie, zaś plafon z
    > namalowanym na nim numerem budynku - z pewnością tak, to gdzieś musi

    Generalnie chodzi mi o to, czy mozemy przyjac, ze plafon z numerem budynku
    na pewno tak.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2003-01-11 20:55:35
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał
    ... czy mozemy przyjac, ze plafon z numerem budynku na pewno tak...

    > Boguslaw

    Nieszczęśliwie wybrałem zły przykład, ponieważ uzasadnienie odliczenia jego
    kosztu wydaje się być proste. Jeśli przyjmiemy, że obiekt mieszkalny (wszak
    o takim mówimy) składa się z :
    1) budynku/mieszkania
    2) wyposażenia
    to myślę, że ów plafon z numerem należy zakwalifikować do p. 1. Moim zdaniem
    jakoś mu bliżej do "substancji" niż do wyposażenia.
    Moje rozumowanie sprowadza się do tego, że jeśli mamy trudności z
    określeniem co należy do "substancji obiektu mieszkalnego", to próbujmy
    określić co nią nie jest - może to będzie łatwiejsze (przynajmniej
    intuicyjnie). Jeśli więc 1 + 2 = całość, to 1 = całość - 2. Jeśli mianem
    wyposażenia określimy rzecz, która przeniesiona do innego obiektu będzie
    funkcjonowała zgodnie z jej przeznaczeniem bez podjęcia dodatkowych (poza
    funkcjonalnymi) działań (np włączenie sznura do kontaktu), to owa cała
    reszta jest moim zdaniem substancją.Ale są to rozważania dość luźne. Jak
    wiemy przy budowie nie istnieje "wykaz do odliczeń" jak to ma miejsce przy
    remoncie.
    Pozdrawiam. Andrzej.

  • 7. Data: 2003-01-15 19:09:24
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał > A
> [...]
    > - jesli sa przykrecone trwale (nie na chaczyku) do konstrukcji budynku
    > - jesli sa "wbudowane w sciany lub sufitu (np podwieszanego)

    Jeszcze jeden argument (?) :
    Funkcjonalność elementu budowli. Jeśli podwieszany sufit (albo strop z
    pustaków) ma dziury do zamontowania w nich lamp, to czy taki "sufit z
    dziurami" jest sufitem skończonym w aspekcie elementu budowli ? Jeśli owe
    dziury są dla upodobania inwestora ( np stanowią specyficzny element
    plastyczny ) - to tak. A jeśli są dla umieszczenia w nich odpowiednich
    lamp - to wydaje mi się, że skończonym można nazwać dopiero sufit z
    zamontowanymi weń lampami.
    Jadąc tą drogą dalej - można podać przykład kratki wentylacyjnej.
    Wracając do plafonu z numerem domu : jeśli plafon jest na ścianie - tak.
    Jeśli na słupku bramy (na ogrodzeniu, itp) - nie.
    Uzasadnione jest moim zdaniem posiłkowanie się "wykazem remontowym".
    Remontowi podlega dom/mieszkanie, a nie wyposażenie. "Wykaz remontowy" jest
    więc podzbiorem nieistniejącego prawnie "wykazu budowlanego". Jesli więc coś
    jest w "wykazie remontowym" - z pewnością jest do odliczenia przy budowie
    domu/mieszkania. Na tej zasadzie uważam, że przy budowie domu odliczyć można
    np okap kuchenny (figuruje w wykazie remontowym).
    Pozdrawiam. AR