    From: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: duza ulga budowlana po staremu
    Date: Sat, 11 Jan 2003 21:55:35 +0100

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał
    ... czy mozemy przyjac, ze plafon z numerem budynku na pewno tak...

    > Boguslaw

    Nieszczęśliwie wybrałem zły przykład, ponieważ uzasadnienie odliczenia jego
    kosztu wydaje się być proste. Jeśli przyjmiemy, że obiekt mieszkalny (wszak
    o takim mówimy) składa się z :
    1) budynku/mieszkania
    2) wyposażenia
    to myślę, że ów plafon z numerem należy zakwalifikować do p. 1. Moim zdaniem
    jakoś mu bliżej do "substancji" niż do wyposażenia.
    Moje rozumowanie sprowadza się do tego, że jeśli mamy trudności z
    określeniem co należy do "substancji obiektu mieszkalnego", to próbujmy
    określić co nią nie jest - może to będzie łatwiejsze (przynajmniej
    intuicyjnie). Jeśli więc 1 + 2 = całość, to 1 = całość - 2. Jeśli mianem
    wyposażenia określimy rzecz, która przeniesiona do innego obiektu będzie
    funkcjonowała zgodnie z jej przeznaczeniem bez podjęcia dodatkowych (poza
    funkcjonalnymi) działań (np włączenie sznura do kontaktu), to owa cała
    reszta jest moim zdaniem substancją.Ale są to rozważania dość luźne. Jak
    wiemy przy budowie nie istnieje "wykaz do odliczeń" jak to ma miejsce przy
    remoncie.
    Pozdrawiam. Andrzej.