    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dział spadku i podatek.
    Date: Tue, 5 Oct 2004 00:52:22 +0200

    On Mon, 4 Oct 2004, Karol wrote:

    >+ >        W spadku zostało mieszkanie spółdzielcze. Osoby A i B przyjęły spadek
    >+ > po połowie i zapłaciły od tego podatek spadkowy. Następnie dokonały
    >+ > notarialnie działu spadku na rzecz A. Czy to była darowizna i co za tym
    >+ > idzie należy się podatek od darowizny ?
    >+
    >+ Czy masz jakiś pomysł w jakiej ustawie (od spadków i darowizn ?) szukać
    >+ odpowiedzi ?

    IMHO w 2 miejscach: rzeczonej ustawie i Kodeksie Cywilnym (po to
    aby określić możliwe operacje !).

    >+ Z tego co wiem w praktyce tak się robi, że przyjmuje sie spadek (AiB), a potem
    >+ cześć spadkobierców (B) zrzeka się tego spadku (na rzecz A).

    Oszukujesz ;)
    Na .prawo natychmiast by ci wytknęli że *zrzec się* można tylko
    *póki spadkodawca żyje*. Art. 1048..1050 KC.
    Nie możesz mieć na myśli *odrzucenia* spadku, bo to się robi z kolei
    przed podziałem masy spadkowej... (art. 1012 i dalsze).
    Kombinuję co mogłeś mieć na myśli... :)
    Może chodzi o DZIAŁ spadku ? Art. 1035 i dalsze ?

    Tak kombinuję... spadek to nie jest !!
    Czy dział spadku jest zwolniony z podatków, nawet jeśli jego
    forma przypomina inne umowy K.C. ?
    W końcu jest samodzielną umową/czynnością nazwaną w K.C. !

    pozdrowienia, Gotfryd