    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dziura w systemie???
    Date: Thu, 04 Dec 2003 13:55:26 +0100

    On 2003-12-04 12:10, /slawek wrote:
    > Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Na przelewie jest fałszywy nr konta beneficjenta, więc trzeba być kretynem,
    > żeby się za to złapać. Tym bardziej, że w bankach które w pełni wdrożyły
    > NRB, nazwa beneficjenta nie jest kontrolowana.
    > Abstrahując, jest to prymitywny przekręt typu "bierz forse i w nogi" a nie
    > żadna luka w systemie.

    Nie twierdziłem, że jest to luka w systemie - są banki, które zmieniły
    "w międzyczasie" stary nr na NRB i przelew na stary jest odrzucany.
    W takiej sytuacji na potwierdzeniu jest prawidłowy, lecz nieaktualny nr
    konta danej firmy, a zapewniony przez bank klient, że stary nr będzie
    działał przez jakiś czas może taki stan uznac za prawidłowy.
    Założenie, że wszyscy o wszystkim wiedza, wszystko rozumieja i wszystko
    czytają jest błedne.
    Moim klientom zdarza się nie czytac np. ofert na 100k EUR, więc jak bym
    sie uparł, czy miał cel, to mógłbym ich narżnąć.
    Nie analizuje, czy przekręt jest prymitywny, czy skomplikowany - pisze,
    jedynie, że takie sytuacje sie zdarzają.

    Pzdr: Catbert