    From: "/slawek" <w...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dziura w systemie???
    Date: Thu, 4 Dec 2003 15:43:22 +0100

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bqnasl$s0d$1@korweta.task.gda.pl...

    > Nie twierdziłem, że jest to luka w systemie - są banki, które zmieniły
    > "w międzyczasie" stary nr na NRB i przelew na stary jest odrzucany.
    > W takiej sytuacji na potwierdzeniu jest prawidłowy, lecz nieaktualny nr
    > konta danej firmy, a zapewniony przez bank klient, że stary nr będzie
    > działał przez jakiś czas może taki stan uznac za prawidłowy.

    Pożądny bank powinien poinformować, do kiedy przyjmuje przelewy na stary
    numer konta. Niestety, stopień "pożądności" zależy zazwyczaj od znaczenia
    klienta dla banku.

    > Założenie, że wszyscy o wszystkim wiedza, wszystko rozumieja i wszystko
    > czytają jest błedne.
    > Moim klientom zdarza się nie czytac np. ofert na 100k EUR, więc jak bym
    > sie uparł, czy miał cel, to mógłbym ich narżnąć.

    To kwestia wzajemnych stosunków. Długoletniego partnera inaczej się traktuje
    niż nieznanego.
    No i jeszcze kwestia zasad Dilberta: zdarzają się zarządy które większą wagę
    przykładają do poziomu zużycia materiałów czystości niż zapisów 100k zł
    kontraktu. ;-)

    > Nie analizuje, czy przekręt jest prymitywny, czy skomplikowany - pisze,
    > jedynie, że takie sytuacje sie zdarzają.

    To raczej odnosiło się do pierwotnego postu, sory za nieporozumienie

    Pozdrawiam
    S.