eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiegzamin na doradcę podatkowego czy na prowadzenie ksiąg handlowych? - poradźcie › Re: egzamin na doradcę podatkowego czy na prowadzenie ksiąg handlowych? - poradźcie
    From: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: egzamin na doradcę podatkowego czy na prowadzenie ksiąg handlowych? -
    poradźcie
    Date: Thu, 03 Jan 2002 15:01:23 GMT

    On Thu, 3 Jan 2002 11:58:23 +0100, "promyczek"

    >Szanowni Grupowicze,
    >od pewnego czasu subskrybuję grupę i czytam ją z uwagą. Mam do jej uczes
    >tników w związku z tym pytanie i problem.
    >W tym roku skończyłam studia ekonomiczne, obecnie zastanawiam sie nad st
    >udiami podyplomowymi - przy czym mam dylemat: czy wybrać studia z zakresu
    >rachunkowości (np. na SGH) czy doradztwa podatkowego (np. na UW). Wyjaśnię
    >od razu, że skończyłam Liceum Ekonomiczne, a w pracy w ograniczonym zakresie
    >zajmuję się kosztami i sprawozdawczością finansową na potrzeby rozliczenia
> [...]

    Ja Ci powiem tak: moim zdaniem to czy wybierzesz jedną czy drugą
    szkołę jest całkowicie obojętne dla Twojej dalszej kariery zawodowej.
    W szkole i tak nie nauczysz się wszystkiego. Wykonywanie zarówno
    zawodu doradcy jak i usługowe prowadzenie ksiąg wymaga posiadania
    kilkuletniej praktyki zawodowej oraz umiejętności potwierdzonych
    egazminem. Do tej pory ukończenie szkoły wyższej o kierunku
    rachunkowość dawało przywileje dla osób starających się o świedectwo
    kwalifikacyjne w zakresie prowadzenia ksiąg w postaci niższych wymagań
    odnośnie praktyki zawodowej oraz zwolnienia z egazaminu, teraz to się
    skończyło. W obu zawodach Twoja dzisiejsza sytuacja jest podobna, więc
    po prostu wybierz to co Cię interesuje i działaj

    Sławomir Dąbrowski