  • 1. Data: 2004-04-28 11:32:43
    Temat: euronip po co wystepowac o niego
    Od: "karp w galarecie" <n...@p...pl>

    Skoro to jest zwyczajny NIP tylko poprzedzony literkami PL jak wszędzie
    piszą,
    to po co trzeba specjalnie o niego występować, nie mogę sam sobie
    dopisać PL przez Nipem??

  • 2. Data: 2004-04-28 13:01:10
    Temat: Re: euronip po co wystepowac o niego
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik karp w galarecie napisał:
    > Skoro to jest zwyczajny NIP tylko poprzedzony literkami PL jak wszędzie
    > piszą,
    > to po co trzeba specjalnie o niego występować, nie mogę sam sobie
    > dopisać PL przez Nipem??

    Nie, bo tak naprawdę nie wystepuje sie drugi raz o NIP a raczej o jego
    rejestrację w jakiejśtam europejskiej bazie danych.

    Dodanie PL w sytuacji gdy nie jesteś zarejestrowany jako wspólnotowy
    płatnik VAT nic nie daje.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-04-28 14:01:33
    Od: "rachuba" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > rejestrację w jakiejśtam europejskiej bazie danych.
    >
    > Dodanie PL w sytuacji gdy nie jesteś zarejestrowany jako wspólnotowy

    dokładnie chodzi o to, że kiedy ktoś z UE od ciebie coś kupi lub coś ci
    sprzeda, to żeby nie płacić vatu sprawdza czy jesteś płatnikiem Vat UE i
    posiadasz aktualny numer NIP UE w systemie Vies. odwrotnie jeśli ty
    sprzedasz coś komuś z UE lub kupisz coś od UE to żeby nie płacić Vatu od
    kupionego towaru posługujesz się na fakturze nipem unijnym swoim i
    kontrahenta. jeśli ani ty ani on nie będziecie zarejestrowani w systemie
    Vies to nie możecie dokonywać wewnątrzwspólnotowego nabycia i dostawy
    towarów przy stawce 0%.
    to tak w skrócie

    jeśli nie masz zamiaru dokonywać wymiany towarów z UE to sie nie rejestruj,
    bo po co...
    jeśli jednak tak, to musisz złożyć VAT R i VAT UE i poczekać na wpis do
    systemu Vies oraz nadanie NIP UE, którymi się posługujesz przy dawnym
    eksporcie i imporcie (teraz dostawa, nabycie wewnątrzwspólnotowe).
    Składać odpowiednie deklaracje Vat UE, Intrastat, kwartalne....itp.

  • 4. Data: 2004-04-28 18:45:15
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    ciach...

> [...]
    > eksporcie i imporcie (teraz dostawa, nabycie wewnątrzwspólnotowe).
    > Składać odpowiednie deklaracje Vat UE, Intrastat, kwartalne....itp.

    A inna sprawa, ze w VIES sie zbyt szybko nie pojawisz.
    (przyczyn nie znam, ale PLNIP mam, a w VIES nas nie ma)

    Pozdrawiam
    LG

  • 5. Data: 2004-04-28 18:54:59
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Lukasz Goralczyk <l...@p...onet.pl> wrote:
    > A inna sprawa, ze w VIES sie zbyt szybko nie pojawisz.
    > (przyczyn nie znam, ale PLNIP mam, a w VIES nas nie ma)

    Coś mają skopane - pojawia się:

    VAT number IV 8981116225
    Member State IV

    Czyli 'PL' zmienia się na jakieś dziwne 'IV'. W przypadku np. Czech
    tak się nie dzieje.

    P.

  • 6. Data: 2004-05-02 21:04:04
    Od: Jarosław <j...@w...pl>

> [...]
    > eksporcie i imporcie (teraz dostawa, nabycie wewnątrzwspólnotowe).
    > Składać odpowiednie deklaracje Vat UE, Intrastat, kwartalne....itp.

    Jeśli jestem podmiotowo zwolniony z VAT to też muszę się
    zarejestrować, aby móc dokonywać wewnątrzwspólnotowej dostawy ?
    Czy musze żądać od kontrahenta jego numeru nip ?
    Czy wystawiam jak do tej pory tylko rachunek ?
    pozdr.

    -> http://usenet.pomocprawna.info