    From: "grzess" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ewidencja opakowan kaucjonowanych
    Date: Tue, 20 Jul 2004 10:57:25 +0200

    > Nie da sie ukryc ze sprawa opakowan bardzo sie skomplikowala. Idealnym
    > rozwiazaniem byloby gdyby dostawca obciazal Cie przy kazdej dostawie
    faktura
    > na opakowania dostarczone a Ty jego faktura na opakowanaia zdane(lub
    > dostawca wystawia korekte na zwrot). De facto oznaczaloby to ze obracamy
    > opakowaniami tak jak kazdym innym towarem. Ta metode przelozylbym na
    Twoich
    > odbiorcow i tutaj w przypadku odbiorcow kupujacych na fakture postepujesz
    > jak wyzej. W przxypadku paragonu (klient zdaje opakowanie bezp. przy
    zakupie
    > lub jakis czas pozniej) kazdy zwrot musialby byc potwiredzony dokumentem
    > zwrotu ze sprzedazy detalicznej. Informujesz klientow ze podstawa zwrotu
    > ceny opakowania jest zwrot paragonu przez klienta. (Na kasie fiskalnej
    > programujesz opakowania jako towary handlowe oczywiscie.) Watosc rocznego
    > spisu z natury wzrosnie o wartosc opakowan jako tow handlowych niestety.

    nie da rady w taki sposob
    jak zwrot opakowan zafakturuje mi osoba fizyczna (nie prowadzaca
    dzialalnosci), ktora nabyla na f-re?????
    metoda z kasa fiskalna zmienia opakowanie kaucjonowane w towar handlowy i
    dodatkowo trzeba ewidencjonowac zwrot towarów (w duzych ilosciach)
    oczywiscie wzrasta tez cena sprzedazy przez naliczenie vatu naleznego do
    opakowania

    pozdrawiam
    grzess