  • 1. Data: 2004-07-16 10:14:10
    Temat: ewidencja opakowan kaucjonowanych
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    Witam

    w jaki sposob technicznie rozwiazac ewidencjonowanie opakowan kaucjonowanych
    (vat) w sklepie spozywczym?
    nie przychodzi nic madrego do glowy poza absurdalnym znaczeniem butelek,
    lacznie z data sprzedazy :-)
    rozwiazal ktos ten problem w miare sensownie?
    prosze o sugestie i rady

    pozdrawiam
    grzess

  • 2. Data: 2004-07-17 16:16:54
    Temat: Re: ewidencja opakowan kaucjonowanych
    Od: "Irek Makowski" <f...@p...com>

    Użytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > w jaki sposob technicznie rozwiazac ewidencjonowanie opakowan
    kaucjonowanych
    > (vat) w sklepie spozywczym?

    Jaki konkretnie mialby byc cel tej ewidencji?

    Pozdro
    Irek Makowski

  • 3. Data: 2004-07-17 16:39:54
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Jaki konkretnie mialby byc cel tej ewidencji?

    § 22 ust.2 rozp. z 27 kwietnia 2004

  • 4. Data: 2004-07-17 21:12:33
    Od: "Irek Makowski" <f...@p...com>

    > § 22 ust.2 rozp. z 27 kwietnia 2004

    Prowadzac sklep spozywczy sprzedajesz na paragon (fiskalny). W przytaczanym
    rozp. jest mowa o fakturach.
    I komu chcialbys te faktury na opakowania wystawiac?

    Pozdro

    Irek Makowski.

  • 5. Data: 2004-07-18 10:13:38
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Prowadzac sklep spozywczy sprzedajesz na paragon (fiskalny). W
    przytaczanym
    > rozp. jest mowa o fakturach.
    > I komu chcialbys te faktury na opakowania wystawiac?

    zazwyczaj f-ry wystawia sie odbiorcy i obojetnie czy wystawia je sklep
    spozywczy czy komputerowy obowiazuje ta sama ustawa o vat
    powstaje tutaj problem f-ry nabycia opakowan, nabywamy je w mysl owego
    zapisu rozporzadzenia opodatkowane stawka podatku vat i jak teraz
    ewidencjonowac ich sprzedaz?
    kaucjonowane, a wiec te ktore do nas wracaja w terminie zgodnym z umowa lub
    nie dluzszym niz 60 dni jako zwolnione a te ktorych zwrotu nie otrzymamy
    opodatkowane i wliczone w cene towaru...tylko jak to ewidencjonowac, aby
    bylo wiadomo co wraca i ile vatu odprowadzic?

    pozdrawiam
    grzess

  • 6. Data: 2004-07-19 09:41:08
    Od: "Irek Makowski" <f...@p...com>

> [...]
    > ewidencjonowac ich sprzedaz?
    > kaucjonowane, a wiec te ktore do nas wracaja w terminie zgodnym z umowa

    Nie da sie ukryc ze sprawa opakowan bardzo sie skomplikowala. Idealnym
    rozwiazaniem byloby gdyby dostawca obciazal Cie przy kazdej dostawie faktura
    na opakowania dostarczone a Ty jego faktura na opakowanaia zdane(lub
    dostawca wystawia korekte na zwrot). De facto oznaczaloby to ze obracamy
    opakowaniami tak jak kazdym innym towarem. Ta metode przelozylbym na Twoich
    odbiorcow i tutaj w przypadku odbiorcow kupujacych na fakture postepujesz
    jak wyzej. W przxypadku paragonu (klient zdaje opakowanie bezp. przy zakupie
    lub jakis czas pozniej) kazdy zwrot musialby byc potwiredzony dokumentem
    zwrotu ze sprzedazy detalicznej. Informujesz klientow ze podstawa zwrotu
    ceny opakowania jest zwrot paragonu przez klienta. (Na kasie fiskalnej
    programujesz opakowania jako towary handlowe oczywiscie.) Watosc rocznego
    spisu z natury wzrosnie o wartosc opakowan jako tow handlowych niestety.

    Pozdro,

    Irek Makowski

  • 7. Data: 2004-07-20 08:57:25
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

> [...]
    > spisu z natury wzrosnie o wartosc opakowan jako tow handlowych niestety.

    nie da rady w taki sposob
    jak zwrot opakowan zafakturuje mi osoba fizyczna (nie prowadzaca
    dzialalnosci), ktora nabyla na f-re?????
    metoda z kasa fiskalna zmienia opakowanie kaucjonowane w towar handlowy i
    dodatkowo trzeba ewidencjonowac zwrot towarów (w duzych ilosciach)
    oczywiscie wzrasta tez cena sprzedazy przez naliczenie vatu naleznego do
    opakowania

    pozdrawiam
    grzess

  • 8. Data: 2004-07-20 11:28:53
    Od: "Irek Makowski" <f...@p...com>

> [...]
    > >

    > nie da rady w taki sposob
    > jak zwrot opakowan zafakturuje mi osoba fizyczna (nie prowadzaca
    > dzialalnosci), ktora nabyla na f-re?????

    Ty jej wystawisz korekte na zwrot.

    Ciekawym zrodlem informacji na ten temat moze byc MAKRO, ktore prowadzi
    sprzedaz hurtowa i detaliczna na faktury i paragony. Moze juz to rozgrizzly
    ;).
    Urzad skarbowy odeslal mnie (nie zajmujac konkretnego stanowiska) do biur
    rachunkowych (niech pan podzwoni i zapyta co one radza swoim klientom).
    Dzwonilem do jednego i powiedzieli, ze na szkoleniu uznano ze w przypadku
    sklepow detalicznych problem jest praktycznie nie do rozwiazania i ze nalezy
    sobie odpuscic. Dla swietego spokoju kierujac sie trescia rozporz. bralbym
    pod uwage tylko i wylacznie sprzedaz na faktury i stosowal metode wczesniej
    opisana. Ciekawym uzupelnieniem mogloby by wydzelenie wirtualnego magazynu
    opakowan zwrotnych tylko dla sprzedazy fakturowanej i prowad\zenie
    oddzielnej ewidencji. Obrot na paragonach prowadzilbym nadal jak do tej pory
    czyli calkowicie zwolniony z VAT.

    Pozdro,

    Irek Makowski

  • 9. Data: 2004-07-20 13:05:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jul 2004, grzess wrote:
    [...ktoś...]
    >+ > na opakowania dostarczone a Ty jego faktura na opakowanaia zdane(lub
    >+ > dostawca wystawia korekte na zwrot).
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    >+ > zwrotu ze sprzedazy detalicznej. Informujesz klientow ze podstawa zwrotu
    >+ > ceny opakowania jest zwrot paragonu przez klienta.

    BTW: IMHO poprzednio też tak było, prawda ? Osobiście zamieszałem się
    kiedyś w dyskusję na .prawo przekonany iż właśnie tak jest :) (wtedy).
    [...]
    >+ nie da rady w taki sposob
    >+ jak zwrot opakowan zafakturuje mi osoba fizyczna

    ??
    Przecież nie "ona tobie" a "ty jej" ! Wydawca wystawia
    korektę... coś nie tak ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-07-20 13:57:10
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Irek Makowski

    dziekuje za udzial w dyskusji
    nadal nikt nie wymyslil sensownej metody ewidencjonowania opakowan
    kaucjonowanych w mysl pozbawionego sensu rozporzadzenia
    oczywiscie mozna owe opakowania z gory traktowac jako towar handlowy,
    korygujac w chwili zwrotu do opakowania kaucjonowanego
    tyle ze to zamiast uproscic nam ewidencjonowanie, jeszcze bardziej je
    zagmatwa koniecznoscia ciaglych korekt
    kwestia sprzedazy fiskalnej nadal do rozwiazania...
    i faktycznie chyba lepiej dac sobie spokoj niz prowadzic idiotyczne
    ewidencjonowanie butelek

    pozdrawiam
    grzess