    From: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura VAT do USA
    Date: Wed, 18 Aug 2004 16:28:07 +0200
    Sender: v...@p...onet.pl@staticline700.toya.net.pl

    "Tom" <p...@W...pl> wrote in message
    news:cfv09u$l2d$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > muszę wystawic fakture kontrahentowi w USA. W zwiazku z tym mam kilka
    pytan:
    > - czy faktura musi byc w jezyku angielskim?
    > - czy klient musi mi podpisac oswiadczenie o wystawieniu faktury bez
    > podpisu?
    > - czy musze miec "NIP" owego kontrahenta amerykanskiego
    >
    > Jesli ktos ma w inne doswiadczenia w wysylaniu towaru za ocean oraz w
    > wystawianiu oprzy tym faktury to prosze rowniez o info.
    > Dziekuje za odpowiedzi!

    Wedle pouczenia (ustnego) z US:
    Nawet możesz wysłać pdf lub jpg (ewentualnie gif) jesli klient tak sobie
    zyczy (Oni sami takie rzeczy właśnie wysyłają często przez Internet, gdy
    transakcja nie wiąże się wysyłką towaru w postaci materialnej). W takim
    przypadku oczywiście i original i kopia powinno być w twoich dokumentach.
    Język może być angielski, w zeszłym roku jeszcze Pani kazała dołaczyć
    niewysłaną kopię po polsku.
    NIPu nie będziesz miał bo tam jacyś nievatowcy.

    Vizvary